Veranderen van werkgever. Van bediende naar arbeider.

ViP76
Topic Starter
Berichten: 1

Veranderen van werkgever. Van bediende naar arbeider.

#1 , 09 mar 2014 11:14

Huidig werk: Sinds 2004 in dienst als Grafisch Vormgever met bediende contract - onbepaalde duur.
(Hiervoor: van 2000-2004 in dienst als Grafisch Vormgever met bediende contract - onbepaalde duur)
P.C.: 218.00
Een nieuwe werkgever wil me een arbeiderscontract geven voor eenzelfde functie. Wat zijn de voor- en nadelen van omschakeling naar arbeiderscontract voor mij?
Wat indien de nieuwe werkgever mijn anciënniteit niet wil overnemen? Wat zijn mijn opties? Kan ik een clausule betreffende mijn anciënniteit laten opnemen in het nieuwe contract?
Op welke punten moet ik letten in het nieuwe arbeiderscontract?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 09 mar 2014 14:04

wat doe je precies als grafisch vormgever?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 09 mar 2014 20:50

na pm:

veranderen naar arbeider heeft, in de huidige stand van zaken, niet zoveel nadelen meer als vroeger. Ancienniteit hoeft niet overgenomen te worden, is een gunst (en zoals je zegt, mogelijks te te onderhandelen)

Je moet gewoon je contract goed nalezen en eens afvragen of al je vorige voordelen (eindejaarspremie, ... ?) ook overgenomen worden.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”