advies gevraagd

nathalie42
Topic Starter
Berichten: 4

advies gevraagd

#1 , 07 mar 2014 14:21

Ik heb mijn ontslag gekregen 27 januari 2014 , opzeg ging in op 3 februari 2014 tot 21 maart 2014 .
Ik ben arbeidster in de schoonmaaksector.
Nu ben ik sinds 26 februari , 14 dagen thuis geschreven door mijn huisdokter omdat ik mijn beroep niet langer aankan. Wegens : 2 tennisellebogen, rug en nekhernia.
Mijn opzeg is nu verlengd tot 7 april.. maar ik heb op 3 maart een aangetekende brief gekregen van mijn werkgever dat ik mijn verdere opzegtermijn niet meer hoef uit te doen. Er wordt een verbrekingsvergoeding betaald ( heb ik ondertussen al gekregen tot 21 maart of tot 7 april?? )
Nog geen documenten gekregen daaromtrent.
c4 ook nog niet.. dus ik weet niet wat er hier gaat opstaan,op mijn ontslag brief staat er wel wegens veelvuldige wettelijke afwezigheden.

Nu ben ik ondertussen begonnen met jobbegeleiding.
Daar vertellen ze mij dat ik beter op ziekenkas kan gaan omdat zo mijn uitkering stabieler zou zijn ??? En ik ondertussen kan verder doen met de jobbegeleiding en daarna naar het GTB om dan zo een opleiding te volgen bij de VDAB om dan een job te zoeken in een andere sector.

Nu is mijn vraag : ik ben nu nog ziek geschreven tot 12 maart, ik ga dus volgende week terug naar de huisarts om mijn briefje te verlengen. En ook een geschreven attest vragen dat ik ' definitief mijn job niet meer kan uitoefenen' . ( Dit werd mij verteld bij de begeleiding om te doen zodat ik misschien nog een ontslag kan krijgen wegens medische redenen want daar is het uiteindelijk om te doen) En mijn dokter gaat dan ook die vertrouwelijke invullen zodat ik die kan opsturen naar de ziekenkas.
Moet ik die attesten ook opsturen naar mijn werkgever ????

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 mar 2014 17:33

welke datum opgegeven voor verbreking (datum in poststempel)

hoeveel jaren dienst
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

nathalie42
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 07 mar 2014 17:36

3 jaar en 6 maanden in dienst
datum brief : 28 februari

Reclame

nathalie42
Topic Starter
Berichten: 4

#4 , 09 mar 2014 16:51

zou er iemand mijn vraag kunnen beantwoorden aub??? als er niemand iets weet dan doe ik mijn bericht weg..


dank jullie wel

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 10 mar 2014 08:24

Ik heb mijn ontslag gekregen 27 januari 2014 , opzeg ging in op 3 februari 2014 tot 21 maart 2014 .
Ik ben arbeidster in de schoonmaaksector.
Nu ben ik sinds 26 februari , 14 dagen thuis geschreven door mijn huisdokter omdat ik mijn beroep niet langer aankan. Wegens : 2 tennisellebogen, rug en nekhernia.
Mijn opzeg is nu verlengd tot 7 april.. maar ik heb op 3 maart een aangetekende brief gekregen van mijn werkgever dat ik mijn verdere opzegtermijn niet meer hoef uit te doen. Er wordt een verbrekingsvergoeding betaald ( heb ik ondertussen al gekregen tot 21 maart of tot 7 april?? )
verlengd met ongeveer 3 dagen, dus verbreking die geldt tot 24 maart.
Nog geen documenten gekregen daaromtrent.
c4 ook nog niet.. dus ik weet niet wat er hier gaat opstaan,op mijn ontslag brief staat er wel wegens veelvuldige wettelijke afwezigheden.

Nu ben ik ondertussen begonnen met jobbegeleiding.
Daar vertellen ze mij dat ik beter op ziekenkas kan gaan omdat zo mijn uitkering stabieler zou zijn ??? En ik ondertussen kan verder doen met de jobbegeleiding en daarna naar het GTB om dan zo een opleiding te volgen bij de VDAB om dan een job te zoeken in een andere sector.

Nu is mijn vraag : ik ben nu nog ziek geschreven tot 12 maart, ik ga dus volgende week terug naar de huisarts om mijn briefje te verlengen. En ook een geschreven attest vragen dat ik ' definitief mijn job niet meer kan uitoefenen' . ( Dit werd mij verteld bij de begeleiding om te doen zodat ik misschien nog een ontslag kan krijgen wegens medische redenen want daar is het uiteindelijk om te doen) En mijn dokter gaat dan ook die vertrouwelijke invullen zodat ik die kan opsturen naar de ziekenkas.
Moet ik die attesten ook opsturen naar mijn werkgever ????
je hoeft absoluut geen attest meer te vragen voor je werkgever, want je bent al niet meer in dienst (= hebt geen werkgever meer), je ontslag is al volledig afgerond (behalve dat je nog wat documenten moet krijgen). De reden van ontslag op C4 doet er in jouw geval niet echt toe, niemand behalve de RVA zal dat document zien (en de reden op de C4 lkopt).

nathalie42
Topic Starter
Berichten: 4

#6 , 10 mar 2014 11:46

Dank u wel voor het advies

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”