Brugpensioen

johan V
Topic Starter
Berichten: 174

Brugpensioen

#1 , 22 feb 2014 22:02

ik ben een vrouw van 57 jaar,heb reeds 37 jaar gewerkt(nog altijd) in loondienst(verkoop) en 5 jaar zelfstandig.Weet iemand op het forum welke jaren ik mag inbrengen voor de loopbaan,omdat dit kan belangrijk zijn voor een eventueel brugpensioen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 22 feb 2014 22:17

die regeling is complex. Mocht je alles willen lezen, lees dan dit:
https://diensten.rva.be/apps/docmgt/doc ... RLEDEN.doc" onclick="window.open(this.href);return false;

(wellischt pas te raadplegen na in te loggen op diensten.rva.be (login aan te maken) en eventueel daarna zoeken bij "docs" naar "beroepsverleden" of B.18

johan V
Topic Starter
Berichten: 174

#3 , 23 feb 2014 09:51

dank u,JPV,ik zal eens zien of ik er aanraak,want het moeilijk om een degelijk antwoord te vinden voor mijn geval;

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 23 feb 2014 11:28

Je kan zelf als leek quasi onmogelijk een berekening maken. Het is bvb niet omdat je een jaar onder contract stond en geen tijdskrediet nam, dat zomaar alle dagen mee zullen tellen. Een bouwvakker die een gans jaar werkt en enkel het verlof neemt waarop hij recht heeft (wettelijk verlof/rustdagen), zal standaard, zonder ingrepen, dagen tekort komen in dat jaar.

Voor zo'n situaties ga je best naar een vakbond (al ben ik bevooroordeeld, gezien ik vakbondsmedewerker ben, maar ik zie geen alternatief voor een goeie berekening).

johan V
Topic Starter
Berichten: 174

#5 , 23 feb 2014 21:22

dank u JPV,zou jij als vakbondmedewerker kunnen weten welke jaren meegerekent worden voor mijn loopbaan ,te weten dat ik steeds fulltime gewerkt heb.dank

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#6 , 23 feb 2014 21:56

alle jaren kunnen meegerekend worden, maar niet noodzakelijk alle dagen zullen dat gedaan worden.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”