Vraagje omtrent schorsing opzegtermijn

ADN1975
Topic Starter
Berichten: 2

Vraagje omtrent schorsing opzegtermijn

#1 , 20 feb 2014 22:12

Beste

Ik heb een vraagje omtrent schorsing opzegtermijn wegens ziekte.
Ik ben nl 26 werkdagen afwezig geweest wegens ziekte (tijdens mijn te presteren opzegtermijn), maar aangezien ik een opzegtermijn heb van 1 jaar, welke ik slechts gedeeltelijk moet presteren en gedeeltelijk wordt uitbetaald (verbrekingsvergoeding vanaf 1/3) weet ik niet goed hoe dat zit.

Wordt de te presteren opzegtermijn verlengd, of moet werkgever de ziektedagen mee uitbetalen?

Volgende stond vermeld in mijn opzegbrief.

"De opzeggingstermijn bedraagt 12 maanden en gaat in op zondag 1 september 2013, zodat, tenzij schorsing ervan, deze zal beëindigd zijn op
zondag 31 augustus 2014.
De laatste 6 maanden van de opzeggingstermijn, namelijk van 1 maart 2014 tot en met 31 augustus 2014, wordt u vrijgesteld van prestaties, deze periode zal in een verbrekingsvergoeding uitbetaald worden."

Graag jullie mening hierover.

Dank

MVG

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 22 feb 2014 22:03

heb je iets getekend voor akkoord?

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 feb 2014 11:15

die schorsing verlengt de opzeggingstermijn zolang de arbeidsovereenkomst niet is verbroken

vrijgesteld van prestatie en verbrekingsvergoeding gaan niet samen
bij een verbreking(vergoeding) wordt de arbeidsovereenkomst onmiddellijk beeindigd en kan er geen sprake meer zijn van vrijstelling van prestatie en opzeggingstermijn eindigen op 31/8
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

ADN1975
Topic Starter
Berichten: 2

#4 , 02 mar 2014 20:48

heb je iets getekend voor akkoord?
Neen, ik heb enkel 'getekend voor ontvangst'.
Maar ze hebben mij nu een aangetekend schrijven gestuurd met melding dat ze de arbeidsovereenkomst verbreken vanaf 28/2 en de rest zal worden uitbetaald.
Dus zo is het opgelost.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#5 , 03 mar 2014 11:09

heb je iets getekend voor akkoord?
Neen, ik heb enkel 'getekend voor ontvangst'.
Maar ze hebben mij nu een aangetekend schrijven gestuurd met melding dat ze de arbeidsovereenkomst verbreken vanaf 28/2 en de rest zal worden uitbetaald.
Dus zo is het opgelost.
om problemen met de rva te vermijden en om zeker te zijn dat het correct is , zet in jpv zijn pb de exacte data's van ziekte en welke periode de verbrekingsvergoeding dekt . de data's zijn van belang om het juist aantal kalenderdagen schorsing te berekenen omwille van de weekenddagen



ls er enkel wordt uitbetaald tot 31/8 is het te weinig
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”