berekening aanvullende vergoeding werkloosheid

bennaken
Topic Starter
Berichten: 3

berekening aanvullende vergoeding werkloosheid

#1 , 18 feb 2014 15:36

Beste,

ik ben werkloos met aanvullende vergoeding van de werkgever. Tijdens mijn arbeidsperiode beschikte ik over een bedrijfswagen, met loonruil.
Op mijn C4 werd mijn brutoloon minus het bedrag van de loonruil genoteerd in het vak "Theoretisch gemiddeld brutoloon".

Nu wil men ook dat bedrag als basis nemen om de aanvullende vergoeding te berekenen.
Ik heb al vele uren gezocht en vele websites doorzocht maar vind enkel voor de berekening van de aanvullende vergoeding: "het brutoloon dat u heeft ontvangen tijdens uw laatste tewerkstelling".

Heeft u ergens een referentie waar vermeld staat welk brutobedrag dit is? Met of zonder het loonruilbedrag?

Daar dit netto een verschil van 200 euro zou geven, wou ik dit toch eerst (laten) verifieren.

Met dank
Anne

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 18 feb 2014 22:23

hoe staat die loonruil gedefinieerd? Over welke aanvullende vergoeding gaat het (op basis van welke wetgeving)?

bennaken
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 21 feb 2014 11:01

Op mijn salaris afdruk staat
Bruto referteloon - dit is mijn bruto salaris zoals ik het ontving voor ik een bedrijfswagen werd aangeboden
Bruto basissalaris - dit is het vorige bedrag - het loonruilbedrag.

De aanvullende vergoeding zal me worden uitbetaald bovenop de werkloosheidsvergoeding, daar ik ontslagen werd door een onderneming in herstructurering en ik val onder het stelsel "werkloosheid met bedrijfstoeslag".
Een eerdere berekening van de bedrijfstoeslag, opgemaakt door de HR dienst vertrok van het Bruto referteloon, en op basis daarvan heb ik geopteerd voor "brugpensioen" en niet voor het financieel "pakket" van het sociaal plan.
Nu heeft men de berekening herzien en wordt vertrokken van het bruto basissalaris (bruto referteloon - loonruil bedrijfswagen).

mert dank voor uw advies

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”