hoeveel contracten

lunaatje
Topic Starter
Berichten: 10

hoeveel contracten

#1 , 10 jul 2007 22:22

hallo,ik werk al 2.5 jaar bij hetzelfde bedrijf,altijd met halfjaarlijkse contracten.
het is een bediendecontract.
nu ben ik 7 maand zwanger,en mijn contract loopt 25 juli ten einde.
de reden was omdat ze nu verplicht zijn om me een vast contract te geven,en dus willen ze me aan de dop zetten,om me dan na de zwangersschapverlof terug in dienst te nemen.
kan dit allemaal zomaar?
kunnen ze na men verlof terug met die halfjaarlijkse contracten beginnen?
en terug met een lager brutoloon.
was van 6 naar 8 euro bruto gegaan?
welk voordeel hebben ze hier aan?
in kost hun toch geen geld? dat is toch voor de ziekenkas?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 12 jul 2007 09:52

?Art.10bis.? 1. In afwijking van artikel 10 kunnen opeenvolgende overeenkomsten voor een bepaalde tijd worden gesloten onder de voorwaarden bepaald bij ? 2 en ? 3 van dit artikel.? 2. Er kunnen maximum vier overeenkomsten voor een bepaalde tijd worden gesloten, waarvan de duur telkens niet minder dan drie maanden mag bedragen zonder dat de totale duur van deze opeenvolgende overeenkomsten twee jaar mag overschrijden...?(Arbeidsovereenkomstenwet 3 juli 1978).

Uit ?ik werk al 2.5 jaar bij hetzelfde bedrijf,altijd met halfjaarlijkse contracten? kan afgeleid worden dat u reeds vijf overeenkomsten sloot voor een bepaalde tijd,zodat u na de vierde overeenkomst,krachtens art.10,verondersteld wordt een overeenkomst voor onbepaalde tijd te hebben aangegaan.

Onderzoek op welke gronden uw werkgever dit weerlegt en wend u zonodig tot Toezicht op de Sociale Wetten : http://www.werk.belgie.be/defaultTab.aspx?id=6552

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”