Contract bepaalde duur vroegtijdig stopgezet door werkgever

Femke1245
Topic Starter
Berichten: 17

Contract bepaalde duur vroegtijdig stopgezet door werkgever

#1 , 10 feb 2014 14:03

Beste,

Ik heb afgelopen vrijdag totaal onverwachts mijn ontslag gekregen op mijn nieuwe job. Aangezien de wet per 01/01/2014 veranderd is ivm proefperiode e.d. hebben ze mij eerst een contract bepaalde duur gegeven van 14/01/2014 tem 13/03/2014.
Ik ben helaas niet gesyndiceerd dus kan niet even naar de vakbond stappen om eens te horen, hoe en wat. Dus hoop dat iemand mij verder kan helpen. Afgelopen vrijdag komen ze mij totaal onverwachts meedelen dat de opleiding vroegtijdig wordt stopgezet (kreeg eerst een opleiding van 4wkn in Waregem). De reden die ze mij gaven is dat ze mij te Assertief en te zelfzeker vinden. Gedurende de 4wkn opleiding in Waregem hebben ze niet 1x een gesprek met mij hierover gehad en heeft er geen evaluatie gesprek plaatsgevonden. Mijn baas liet mij weten dat ze mij nog 14dgn zouden uitbetalen. Ik was totaal overdonderd door het nieuws, daar ik dit in de verste verte niet had zien aankomen.
Nu vroeg ik mij af of dit correct is? Ik dacht dat een contract van bepaalde duur niet vroegtijdig kon worden stopgezet, enkel ivm dringende redenen? En dat ze mij normaal tot 13/3 moeten uitbetalen? Maar ik weet ook dat de wetgeving sinds 1/1/2014 is veranderd dus ... Alvast hartelijk dank voor de tips en feedback. Groetjes Femke

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 10 feb 2014 15:53

Dit is correct, met de nieuwe wetgeving kan een contract van bepaalde duur (door de afschaffing van proefperiode) ook opgezegd worden in de eerste helft van het contract of de eerste 6 maand (de kortste periode telt).

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”