vastleggen opzegtermijen

LDX
Topic Starter
Berichten: 1

vastleggen opzegtermijen

#1 , 31 jan 2014 11:32

Aangezien sinds 2014 de opzegtermijnen gelijkgeschakeld zijn en proefperiode vervalt, stel ik me toch volgende vraag.
Ik ben een hogere bediende (volgens de regels van 2013) en ga in 2014 een nieuw contract aangaan bijn een nieuwe werkgever.
Kan ik dan bij aanwerving in mijn arbeidsovereenkomst een opzegtermijnregeling vastleggen, die natuurlijk hoger is dan de nieuwe volgens het eenheidsstatuut?

En welke regeling lijkt jullie dan de meest aanvaardbare?
En wat met proefperiode, die wegvalt?


thanks

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
monty_burns_007
Berichten: 46

#2 , 31 jan 2014 23:54

overname van ancienniteit (bv. 10 jaar die je bij je vorige werkgever aktief was).
Vermelden als conventionele ancienniteit.

Hierdoor krijg je natuurlijk een opzegperiode volgens 10 jaar ancienniteit volgens de nieuwe regels. (dus iets van een 10 maand denk ik). Oude regeling formule Claes was nog iets beter qua opzegtermijn.
Ik weet niet of de conventionele ancienniteit ook in uw eigen nadeel kan spelen als je zelf terug ontslag neemt ?

Volgens mij zijn alle clausules die je opneemt omtrent opzegtermijn in uw contract hogerliggend dan de wettelijke standaard berekening.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”