laatst verdiende loon

laintje
Topic Starter
Berichten: 1

laatst verdiende loon

#1 , 27 jan 2014 17:17

Ik zal 1/2 mijn ontslag krijgen op mijn werk. Ik heb daar 5,5 maanden gewerkt. Daarvoor heb ik 7,5 maanden werkloosheidsuitkeringen ontvangen. Van 1998 tot januari 2013 ben ik nooit werkloos geweest. Nu las ik op de website van de rva het volgende:

In principe wordt gedurende de ganse werkloosheid het bedrag van de uitkering berekend op
basis van het loon dat in aanmerking werd genomen bij uw eerste aanvraag.
Indien u evenwel geen uitkeringen hebt ontvangen gedurende ten minste 2 jaar en u in die
periode een tewerkstelling hebt van ten minste 4 aaneensluitende weken bij éénzelfde
werkgever, dan zal het loon van die laatste tewerkstelling in rekening worden gebracht

Mijn vraag is de volgende:

-impliceert dit dat er GEEN rekening gaat gehouden worden met mijn laatste loon en het gaat berekent worden op het loon van de eerste keer dat ik werkloosheidsuitkeringen aanvroeg?
-of wordt de werkloosheidsuitkering berekent op mijn laatste loon omdat ik geen 2 jaar lang werkloosheidsuitkeringen ontvangen heb?
-maw bedoelt men hier:-uitkeringen ontvangen de afgelopen twee jaar of uitkeringen ontvangen hebben gedurende 2 jaar...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 28 jan 2014 21:28

wat op de site van de RVA staat is op dat vlak het basisbeginsel, maar de uitzonderingen en rekensysteem is zo ingewikkeld dat je hiervoor beter naar je vakbond/hulpkas gaat.

In principe zal het idd op het eerste loon gebaseerd zijn. Maar zoals gezegd, teveel uitzonderingen en belangrijke zaken die je nog niet vermeld hebt.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”