Einde arbeidsongeschiktheid

Annf
Topic Starter
Berichten: 2

Einde arbeidsongeschiktheid

#1 , 27 jan 2014 17:06

Sinds 2009 op invaliditeit wegens knieproblemen. Verschillende operaties waaronder twee knieschijfprotheses. Opgeroepen geweest bij raad van geneesheren van het riziv werd amper iets onderzocht en vorig vrijdag brief ontvangen dat ik terug aan het werk moet einde arbeidsongeschikt. Maar kan en mag niet aan het werk. Enige dat ik kan doen is via arbeidsrechtbank in beroep gaan. Probleem is dat ik nog steeds ingeschreven ben bij huidige werkgever en ik nergens een uitkering kan krijgen. Dit kan enkel na medisch ontslag na 15 jaar in dienst te zijn zit er niets anders op dan dit dan ook toe te doen. Als alleenstaande met twee kinderen en 7 maand zwanger kan ik het niet veroorloven om zonder inkomen te vallen. Weet iemand raad

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jefke007
Berichten: 1812

#2 , 27 jan 2014 18:08

INDIEN je in beroep gaat bij de arbeidsrechtbank, kan je in afwachting van de uitspraak van de rechtbank WEL werkloosheidsuitkeringen krijgen ( zelfs indien je nog in dienst bent bij de werkgever), wel op voorwaarde dat je voldoende gewerkte of gelijkgestelde dagen hebt voor de werkloosheid.

Annf
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 27 jan 2014 22:29

Arbeidsrecht acv zegt van niet dat het enkel kan als je werkloos bent ... Ik kan als alleenstaande zijn maanden zonder uitkering en de job die ik deed zal Ik nooit meer kunnen uitvoeren

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 28 jan 2014 21:19

Kan 100% zeker ook als je niet werkloos ebnt, maar niet op dezelfde manier. Het kan echter even vlot. Best eens vragen aan een andere eprsoon bij je vakbond, heeft mogelijks weinig ervaring hiermee.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”