Brugpensioen

spanie42
Topic Starter
Berichten: 77
Locatie: Gent

Brugpensioen

#1 , 27 jan 2014 09:08

In het bedrijf waar ik tewerkgesteld ben in de CAO i.v.m. het brugpensioen op 58 jaar met 1 jaar verlengt (voor de laatste maal).
In november wordt ik 58 jaar dus ik kan en wil van deze regeling graag gebruik maken.
Kreeg hiervoor van mijn werkgever reeds de nodige formulieren om in te vullen.
Ik moet mijn ontslag geven met een vooropzeg van 9 maanden, welke zou ingaan op 1 maart a.s.
Vermoedelijk is dat allemaal wel correct (hoop ik), er is geen enkele aanleiding om daar aan te twijfelen.

Mijn vraag: mocht ik in de vooropzegperiode ziek worden zal ik nadien de afwezigheidsdagen moeten inhalen ?

Bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 jan 2014 11:32

ziekte schorst de opzeggingstermijn niet bij ontslag gegeven door werknemer

maar hoe kom je aan 9 maanden opzeggingstermijn ?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

A'ntje
Berichten: 60

#3 , 27 jan 2014 12:59

Bij brugpensioen moet het ontslag van de werkgever komen.
Bij ziekte verlengt de opzegtermijn dan wel.

Reclame

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#4 , 27 jan 2014 13:13

Bij brugpensioen moet het ontslag van de werkgever komen.
klopt

http://www.meta.fgov.be/defaultTab.aspx?id=743" onclick="window.open(this.href);return false;
Inleiding
Het stelsel van werkloosheid met bedrijfstoeslag (het vroegere voltijds brugpensioen) is een stelsel waarbij werknemers van een zekere leeftijd die worden ontslagen, recht hebben op een vaste werkloosheidsuitkering en op een aanvullende vergoeding (bedrijfstoeslag) verschuldigd door de vroegere werkgever.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”