Rechten bij ontslag

Frits90
Topic Starter
Berichten: 10

Rechten bij ontslag

#1 , 24 jan 2014 14:26

Beste,

Ik heb momenteel een contract van onbepaalde duur met een proefperiode van 6 maanden.
Mijn proefperiode loopt ten einde op 31/1/2014.

Begin deze maand heeft mijn werkgever mondeling gezegd dat ik ontslagen word wegens herstructureringen en mijn laatste werkdag 31/1/2014 is.

Omdat ik nog altijd mijn ontslagbrief niet heb ontvangen, heb ik vandaag de personeelsdienst gecontacteerd.
De volgende informatie heb ik ontvangen:
- 22/1/2014 zou mijn ontslagbrief op de post zijn gegaan, deze heb ik tot op heden nog niet ontvangen.
- Mijn laatste werkdag is op 27/1/2014, dus niet op 31/1/2014 zoals me eerder mondeling medegedeeld was
- Mijn werkdagen van de komende week worden uitbetaald omdat ze zelf zeggen te laat te zijn met het opsturen van de ontslagbrief

Wat zijn mijn rechten?
- Heb ik recht op een ontslagpremie ?
- Moeten ze me uitbetalen tot en met 31/1?
- Zijn ze niet te laat met de ontslagbrief gezien mijn laatste werkdag 27/1/2014 is en de brief pas woensdag is opgestuurd. Ik ging er altijd vanuit dat ze de brief zeven kalender dagen op voorhand moesten versturen.

Alvast bedankt voor de reactie's !

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 jan 2014 16:58

veel hangt af van wat er in dat schrijven staat

als u nog niet in het bezit bent van een ondertekend document kan u zich maandag best aanbieden om te werken
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Frits90
Topic Starter
Berichten: 10

#3 , 25 jan 2014 18:14

Bedankt voor je reactie...

Wat ik niet vermeld is dat ik educatief verlof van ongeveer 240u bij die werkgever had staan. Ik werk fulltime en ging 1 dag per week naar het school... Ik heb dit educatief verlof altijd opgespaard voor mijn examen periodes.

Moeten ze mij die 240u dan uitbetalen of ben ik die kwijt. Dit had ik online nog gevonden, ik weet niet of dit toepasbaar is bij mij...
http://www.werk.belgie.be/defaultTab.aspx?id=543" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”