Juist uitbetaald?

bazinga61990
Topic Starter
Berichten: 4

Juist uitbetaald?

#1 , 20 jan 2014 17:41

Beste mensen,

Graag zou ik hier wat advies krijgen ivm mijn ontslag en mijn uitbetaling, dit zou me misschien een trip naar de juridische dienst van de vakbond kunnen besparen. Tijd komt te kort.

Ik ben 23 jaar en schoolverlater en ben op 22 oktober 2012 beginnen te werken bij X. De eerste 2-3 weken liepen volgens een interimcontract. Daarna werd mij een IBO contract aangeboden dat liep van 06/11/12 tot 25/02/2013. Deze opleiding liep dus voor 16 weken met een opleidingsregime van 35u per week. Hierna is er mij geen verder contract meer aangeboden en heb ik gewerkt tot 15/08/213. Ik ben ontslagen en heb enkel mijn recuperatie-uren uitbetaald gekregen, en achteraf nog wat mijn vakantiegeld bleek te zijn.

Mijn vraag is nu: Is X mij nog iets verschuldigd want nu heb ik van een bron vernomen dat bij gebrek aan contract er sprake is van een contract van onbepaalde duur. En wanneer je dan ontslagen wordt zou je nog een uitbetaling moeten krijgen van X aantal tijd.

Ik kijk het maar even na omdat X niet al te correct geweest is met de administratie en dat mijn gebrek aan contract ook al voor serieuze problemen heeft gezorgd ivm met mijn uitkering.

Alvast bedankt.
Laatst gewijzigd door Vandebos op 20 jan 2014 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Namen conform regels forum verwijderd

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 20 jan 2014 22:43

Heb je een ontslagbrief gekregen? zoja, kan je die eens overschrijven?

bazinga61990
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 20 jan 2014 23:24

"Met dit schrijven bevestigen wij jou onze beslissing om een einde te stellen aan je arbeidsovereenkomst, en dit tijdens je proefperiode. Deze beslissing werd je reeds mondeling meegedeeld door X , tijdens het gesprek dat je met hem had op 02/08/13. Ondanks je goede wil zijn wij ervan overtuigd dat de job van bediende bij het bedrijf voor jou niet geschikt is. Wij verwachten in deze situatie geen positieve evolutie voor de nabije toekomst. Je opzeg gaat in op 09/08 en duurt 7 dagen. Je laatste dag in dienst bij het bedrijf is bijgevolg 15/08. Vanaf 16/08 maak je geen deel meer uit van het personeel van het bedrijf. Onze loondienst zal in die zin je eindafrekeningen opmaken en je de nodige sociale documenten bezorgen. "

Reclame

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 jan 2014 00:00

toch maar zo vlug mogelijk naar de juridische dienst , een proefbeding moet schriftelijk worden vastgesteld


http://www.werk.belgie.be/defaulttab.aspx?id=3576" onclick="window.open(this.href);return false;
Opdat de arbeidsovereenkomst een geldig proefbeding zou bevatten, moet dit beding schriftelijk worden vastgesteld uiterlijk op het tijdstip waarop de werknemer in dienst treedt.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

bazinga61990
Topic Starter
Berichten: 4

#5 , 21 jan 2014 00:14

Misschien wel nog iets om te vermelden is dat ik na het voltooien van mijn IBO tussen de 4 à 6 weken (ken de exacte data niet vanbuiten) afwezig ben geweest wegens ziekte. Misschien dat dit enige invloed kan hebben op de verloop van zaken? De ziekte was niet job-gerelateerd.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#6 , 21 jan 2014 05:53

heeft geen invloed. Als je geen arbeidsovereenkomst had, kan er geen proefbeding zijn, dus is je ontslag verkeerd. Je moet dan een verbrekingsvergoeding van 3 maand krijgen in plaats van een opzegtermijn van 1 week.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#7 , 21 jan 2014 12:04

als je die verbrekingsvergoeding krijgt niet meteen uitgeven maar eerst de rva inlichten zo vermijd je een onaangename verrassing achteraf
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

bazinga61990
Topic Starter
Berichten: 4

#8 , 21 jan 2014 13:04

heeft geen invloed. Als je geen arbeidsovereenkomst had, kan er geen proefbeding zijn, dus is je ontslag verkeerd. Je moet dan een verbrekingsvergoeding van 3 maand krijgen in plaats van een opzegtermijn van 1 week.
Dit had ik reeds van andere partijen gehoord gekregen dus het is best dat ik eens richting de juridische dienst ga. Bedankt voor de inlichtingen.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”