Openstaande vakantie bij overgang naar nieuwe werkgever

x3m
Topic Starter
Berichten: 5

Openstaande vakantie bij overgang naar nieuwe werkgever

#1 , 03 jul 2007 12:09

Onlangs heb ik mijn ontslag ingediend bij mijn huidige werkgever. Aangezien ik nog heel wat verlof had openstaan, ben ik onmiddelijk verlof beginnen plannen dat ik zal opnemen in mijn opzeggingstermijn.
Momenteel hou ik nog een saldo over van 4 dagen.

Mijn huidige werkgever gaf reeds aan dat vakantiegeld en openstaande vakantiedagen zullen uitbetaald worden.
Ik neem aan dat zij het vakantiegeld voor volgend jaar uitbetalen...

Wat doe ik nu het beste met deze 4 resterende dagen? Als ik deze laat uitbetalen, zal ik er vermoedelijk weinig aan overhouden...
Klopt dit?

Bovendien sluit het bedrijf van mijn nieuwe werkgever een week tussen kerst en nieuw. Die 4 dagen daarvoor gebruiken lijkt mij zinloos, ik word dan immers ook gedwongen om verlof (onbezoldigd) te nemen vermits het bedrijf dicht is.
Maar indien ik ze toch laat overdragen kan ik ze wel bij mijn nieuwe werkgever op een zelf te kiezen tijdstip opnemen... Klopt dit?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
kaatje
Berichten: 9

#2 , 27 sep 2007 13:40

Jouw huidige werkgever gaat deze 4 werkdagen uitbetalen zodat je deze kan opnemen bij je nieuwe werkgever. Hoe dit juist met de belastingen zit weet ik niet. Dit zijn verlofdagen voor 2007 opgebouwd in 2006, bij je huidige werkgever, dus hij moet ze betalen. Je nieuwe werkgever zegt: ok, je mag die bij ons opnemen, maar ik ga die niet betalen want die zijn al betaald. Logisch, lijkt mij. Dus op een bepaald ogenblik gaat hij dit van je loon afhouden. Wanneer hangt af van firma tot firma, dus dat vraag je best na.
Je huidige werkgever gaat u ook verlofdagen voor 2008 uitbetalen, diegene die je hebt opgebouwd bij hem.
Die ga je in 2008 ook mogen opnemen bij je nieuwe werkgever, maar ook weer hetzelfde: hij gaat ze niet betalen.
Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om die 4 dagen nu al op te nemen, zodat:
1) je minder belastingen betaalt
2) je nieuwe werkgever die dagen niet meer kan afhouden van je loon

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, want dit is geen gemakkelijke materie.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”