onderlinge overeenkomst vermindering uren

Milly
Topic Starter
Berichten: 1

onderlinge overeenkomst vermindering uren

#1 , 14 jan 2014 18:23

Hoi,

Ik werk deeltijds (3/4 of 28,5uur). Er werd mij al een hele tijd beloofd dat ik voltijds zou kunnen beginnen gaan werken maar deze week nam mijn baas me apart om me te vragen of ik akkoord ga om nu halftijds te gaan werken!
Het gaat niet goed met het bedrijf en ze zijn vanalle opties aan het onderzoeken om het staande te houden.

Zowel ik als mijn collega die ook 3/4 werkt, zouden elk een kwart moeten inleveren en halftijds gaan werken, zodat mijn baas iemand anders onze kwartjes kan geven. Dan zouden we met 3 halftijdse werken. (Ik en mijn collega hebben een Gesco-contract, als wij onze kwartjes afgeven, kan mijn baas dus 3 mensen onder Gesco hebben ipv 2).

Ik zie dit eigenlijk helemaal niet zitten. Ik kom nu nauwelijks rond met men loon, uren inleveren is voor mij dus financieel geen optie. Ik heb dit ook eerlijk gezegd tegen mijn baas. Dat ik dan ofwel iets moet kunnen bijdoen (maar dit is bijna onmogelijk omdat ik heel onregelmatige uren heb) ofwel een heel nieuwe job gaan zoeken.
Zijn reactie: Weet jij een andere optie dan?

kan dit allemaal zomaar?
Ik heb eens gehoord bij men collega en die zou akkoord gaan met het voorstel..
Ik wil niet akkoord gaan maar ik wil ook mijn ontslag niet geven en dan zonder inkomen zitten!
Dit kan toch alleen maar met onderlinge overeenkomst he? Wat kan hij doen als ik niet akkoord ga?

Alvast bedankt

M

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 jan 2014 18:38

bekijk eens of het niet kan als onvrijwillige deeltijdse zodat je een aanpassing kan krijgen van de rva
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”