Tewerkstellingsattest genoeg om uitkering aan te vragen?

dfh
Topic Starter
Berichten: 27

Tewerkstellingsattest genoeg om uitkering aan te vragen?

#1 , 10 jan 2014 12:22

Beste

Mijn contract is afgelopen einde december.

Mijn ex-werkgever heeft mij gezegd dat ik geen C4 kreeg omdat mijn contract gewoon ten einde was gelopen en dit niet nodig was.
Ik heb gewoon een tewerkstellingsattest gekregen, telt dit ook als een C4?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
A'ntje
Berichten: 60

#2 , 10 jan 2014 12:37

Je ex-werkgever zal je toch een C4 moet bezorgen, maar dan met vermelding dat je contract ten einde is als reden.
Anders zal je geen recht kunnen hebben op een werkloosheidsvergoeding.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 jan 2014 13:04

Beste

Mijn contract is afgelopen einde december.

Mijn ex-werkgever heeft mij gezegd dat ik geen C4 kreeg omdat mijn contract gewoon ten einde was gelopen en dit niet nodig was.
Ik heb gewoon een tewerkstellingsattest gekregen, telt dit ook als een C4?
je C4 moet binnen de 2 maanden bij de rva afgeleverd zijn , indien de werkgever weigert eentje af te leveren moet u (tijdig) klacht indienen bij de rva

hebt u de feestdag(en) nog gekregen ?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

dfh
Topic Starter
Berichten: 27

#4 , 10 jan 2014 13:07

Ik heb de feestdagen gekregen.

Ik zal maandag dan nog eens contact opnemen met mijn werkgever voor mijn C4 op te vragen.

j.demoor
Berichten: 10360

#5 , 12 jan 2014 08:45

“Art.87.De werkloze dient zijn uitkeringsaanvraag in bij zijn uitbetalingsinstelling door middel van één van navermelde formulieren :1° het " werkloosheidsbewijs - arbeidsbewijs " C 4, dat de werkgever overhandigt aan de werknemer wiens arbeidsovereenkomst een einde heeft genomen...”(26 NOVEMBER 1991. - Ministerieel besluit houdende toepassingsregelen van de werkloosheidsreglementering).

‘dat ik geen C4 kreeg omdat mijn contract gewoon ten einde was gelopen’

Dit is ook een manier waarop ‘arbeidsovereenkomst een einde heeft genomen’,zodat uw werkgever u een C 4 moet overhandigen.
Leg desnoods klacht neer bij Sociale inspectie: ttp://www.socialsecurity.fgov.be/nl/over-de-f ... ie/geo.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#6 , 12 jan 2014 09:45


‘dat ik geen C4 kreeg omdat mijn contract gewoon ten einde was gelopen’

Dit is ook een manier waarop ‘arbeidsovereenkomst een einde heeft genomen’,zodat uw werkgever u een C 4 moet overhandigen.
Leg desnoods klacht neer bij Sociale inspectie: ttp://www.socialsecurity.fgov.be/nl/over-de-f ... ie/geo.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

de link van sociaal inspectie werkt niet

http://www.werk.belgie.be/siodsirs/defa ... x?id=19878" onclick="window.open(this.href);return false;
de bevoegdheden sociaal inspectie


http://www.rva.be/D_opdracht_W/Werkgeve ... InfoNL.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Welke controlebevoegdheden hebben de sociale controleurs van de RVA?
De sociale controleurs van de RVA hebben dezelfde bevoegdheid als een agent van gerechtelijke
politie voor het opsporen van bepaalde overtredingen.
.............
bvb. wanneer een werkgever weigert een formulier C4 af te geven kan de sociaal controleur dat
zelf opmaken. De sociaal controleur kan in dat geval proces-verbaal opstellen wegens
weigering voorgeschreven documenten niet op te maken.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”