terugbetaling werkloosheiduitkering na extra opzegvergoeding

deboopi
Topic Starter
Berichten: 1

terugbetaling werkloosheiduitkering na extra opzegvergoeding

#1 , 03 jan 2014 11:38

In Januari 2013 werd ik ontslagen en werd er mij drie maand opzegverggoeding uitbetaald.
Daarmee was ik niet akkoord, na dagvaarding van mijn vorige werkgever door de vakbond is er dan toch een minnelijke schikking
uit de bus gekomen waarbij ze me anderhalve maand extra opzegvergoeding uitbetaald hebben.
Deze extra opzegvergoeding is nu uitbetaald maar dan moet ik ook anderhalve maand werkloosheidsuitkering terugbetalen.
Moet ik daarvoor zelf initiatief nemen of doet de uitbetalingsinstelling (in dit geval de vakbond waar ik bij aangesloten ben) of de RVA dat?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 04 jan 2014 18:47

Je hoeft niet zelf initiatief te nemen, maar je moet ze wel op de hoogte stellen van het resultaat van een gerechterlijke procedure, dat heb je ooit beloofd (door een C54 te tekenen). Nu, uiteindelijk nemen ze zelf het initiatief als je niets laat weten, maar het is altijd beleefder om zelf initiatief te nemen.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”