ontslag genomen

touly1985
Topic Starter
Berichten: 1

ontslag genomen

#1 , 27 dec 2013 14:01

beste

na 10 jaar voor dezelfde firma te werken heb ik besloten om iets anders te gaan doen.
nu ik heb al ander werk voor ik mijn opzegbrief aangetekend had gestuurd naar mijn vorige werkgever.
deze had hij ontvangen 11/12/2013 en mijn opzegperiode ging in op 16/12/2013.
ik ben dus arbeider tewerk gesteld in de bouw,nu ben hebben we 2 weken kerstverlof die inging op 23/12/2013.
ik heb al die jaren een voorschot gekregen op mijn loon iedere 15de van de maand,maar voor deze maand heb ik niets ontvangen en vandaag is mijn laaste opzegdag dan loopt mijn contract af. want ik had een mail gestuurd naar mijn vakbond en dat was geen probleem om 1 week van mijn opzeg te laten lopen in mijn verlof.nu mijn vraag was wanneer of tegen wanneer is hij verplicht het verschuldigde loon aan mij over te maken?
en is het niet wettelijk verplicht om 2 maal loon te betalen aan de werknemer? dus voorschot en eindloon.
want de eerste dagen van de maand zaten er geen verlof dagen in dus eigenlijk 3 weken volledig gewerkt.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding