Aangetekende ontslagbrief met een verkeerde datum

Turevan72
Topic Starter
Berichten: 14

Aangetekende ontslagbrief met een verkeerde datum

#1 , 28 jun 2007 18:41

Geachte Heer, Mevrouw

Ik heb een vraag ivm met een ontslagregeling:
Op 18 juni ben ik beginnen werken als arbeider met een contract voor bepaalde tijd (tot 17 september 2007). In mijn contract staat een proeftijd van 14 dagen, de 26ste hebben ze me ontslagen omdat ik teveel kritiek had op de manier van werken! Vandaag krijg ik mijn aangetekende ontslagbrief en daar staat in " dat de tussen hen bestaande overeenkomst tijdens de proefperiode wordt opgezegd. Bijgevolg beeindigen wij uw overeenkomst zonder opzeggingstermijn of vergoeding vanaf 11 november 2006 volgens de bepalingen van art. 48 par. 4 van de arbeidsovereenkomstenwet van 03.07.1978."
Dus die datum is totaal verkeerd!
Wat kan / mag of moet ik hiermee doen?
Ik hoop dat u Mij een duidelijk antwoord kan geven.
Mvg, Ture

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 30 jun 2007 08:41

?Art.48...?4.? 4.Wanneer de proeftijd zeven dagen is, kan de arbeidsovereenkomst gedurende die periode zonder dringende reden niet eenzijdig be?indigd worden. Wanneer de proeftijd meer dan zeven dagen is, geldt die bepaling alleen voor de eerste zeven dagen...?(3 JULI 1978. - Wet betreffende de arbeidsovereenkomsten).

De arbeidsovereenkomst is eenzijdig door de werkgever be?indigd op 26/06/2007,zijnde na de eerste zeven dagen.

Art.60.Voor werklieden die minder dan zes maand ononderbroken in dienst van dezelfde onderneming zijn, kan de overeenkomst van artikel 59 afwijken, doch de door de werkgever in acht te nemen termijn mag niet korter zijn dan zeven dagen...?(3 JULI 1978. - Wet betreffende de arbeidsovereenkomsten).

?Bijgevolg beeindigen wij uw overeenkomst zonder opzeggingstermijn? schendt voornoemd art.60.

?Art.40.? 1. Is de overeenkomst voor bepaalde tijd...aangegaan, dan is de partij die de overeenkomst be?indigd zonder dringende reden v??r het verstrijken van de termijn, gehouden de andere partij een vergoeding te betalen, die gelijk is aan het bedrag van het loon dat verschuldigd is tot het bereiken van die termijn, zonder echter het dubbel te mogen overtreffen van het loon dat overeenstemt met de duur van de opzeggingstermijn, die in acht had moeten worden genomen, indien de overeenkomst zonder tijdsbepaling was gesloten.?(3 JULI 1978. - Wet betreffende de arbeidsovereenkomsten).

?Bijgevolg beeindigen wij uw overeenkomst zonder...vergoeding? schendt voornoemd art.40.

Bovendien is ?vanaf 11 november 2006? een materi?le vergissing die de opzegging onbepaalbaar en dus nietig maakt.

Roep aangetekend op voornoemde gronden de nietigheid van die opzegging in.

Geeft uw werkgever hieraan geen afdoende en tijdig gevolg,leg dan klacht neer bij :
http://www.werk.belgie.be/defaultTab.aspx?id=6552

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”