Uitkering na einde interimcontract

Fero
Topic Starter
Berichten: 12

Uitkering na einde interimcontract

#1 , 16 dec 2013 11:09

Hallo iedereen,

Momenteel werk ik als voltijdse interimkracht voor een periode van vijf maanden (telkens met een weekcontract). Op het einde van januari loopt de periode echter af en momenteel heb ik nog geen zicht op een nieuwe job. Mijn vraag is nu of ik eventueel recht heb op een werkloosheidsuitkering voor de periode tussen het einde van mijn interimperiode en het aanvatten van een nieuwe job.

Alvast bedankt,

Fero

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 dec 2013 11:17

uw leeftijd en eventueel de periodes je hiervoor hebt gewerkt zijn nodig
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Fero
Topic Starter
Berichten: 12

#3 , 16 dec 2013 11:32

Ik ben 25 jaar, afgestudeerd in juni 2012 en beginnen met werken in september van dat jaar. Toen was dat met een vast contract, afgelopen september begonnen met de interim.

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 16 dec 2013 19:20

Dan zal er in principe geen enkel probleem zijn, indien u 312 dagen gewerkt hebt(in 6-dagenweek, dus 260 gewerkte of gelijkgestelde dagen in de 5-dagenweek) in een periode van 18 maand hebt u recht op werkloosheidsuitkeringen.

Fero
Topic Starter
Berichten: 12

#5 , 17 dec 2013 10:24

Ok, bedankt! Ik hoop natuurlijk dat ik geen uitkering nodig ga hebben, maar je weet maar nooit.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”