verkorte opzegtermijn?

Dancol
Topic Starter
Berichten: 4

verkorte opzegtermijn?

#1 , 16 dec 2013 09:31

ik zit in mijn opzeg die afloopt op 28 februari. + nog wat ziekte/verlofdagen (ontslag door werkgever).
Stel dat ik eerder werk vind, hoe kunnen we de opzegtermijn best vroegtijdig beëindigen?
ik weet dat in onderling akkoord altijd kan, maar is dit wel verstandig want wat als ik in mijn volgende job bij wijze van spreken na 2 weken aan de deur gezet word. Heb je dan nog recht op werkloosheidsuitkering of krijg je dan een sanctie omdat je job 1 vroegtijdig hebt verlaten?
Een tegenopzeg lijkt me ook geen oplossing want dat duurt ook 1,5 maand
alvast bedankt voor jullie reacties.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 dec 2013 11:27

tegenopzeg zal 1 maand zijn
nieuwe atbeidsovereenkomst als bediende met proeftijd afsluiten geef je toch een vrij grote zekerheid aangezien er een minimum proeftijd is van 1 maand
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

k.b.
Berichten: 876

#3 , 16 dec 2013 12:28

.
Laatst gewijzigd door k.b. op 28 mei 2014 19:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Reclame

Dancol
Topic Starter
Berichten: 4

#4 , 16 dec 2013 15:22

tegenopzeg zal 1 maand zijn
nieuwe atbeidsovereenkomst als bediende met proeftijd afsluiten geef je toch een vrij grote zekerheid aangezien er een minimum proeftijd is van 1 maand
de proeftijd verdwijnt toch en is dus slechts een opzeg van 2 weken?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 16 dec 2013 19:18

proeftijd verdwijnt idd, een arbeidsovereenkomst die ingaat voor 1 januari 2014 kan echter nog een geldig proefbeding hebben, die ook in 2014 nog gebruikt kan worden.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”