Collectief ontslag

Anoniem17
Topic Starter
Berichten: 7

Collectief ontslag

#1 , 12 dec 2013 15:24

Beste ,

Er komt bij ons op het werk een collectief ontslag.
Velen blijven achter met veel vragen , er werd weinig info prijsgegeven.
Wie ontslagen wordt en wie niet ...kan men nu nog niet zeggen.

- Als ik ontslagen word , na kleine 13 jaar werk (nu aan 4/5 statuut) , met maandelijks netto inkomen van ca 1500 euro ,
hoeveel is dan de verbrekingsvergoeding en hoelang heb ik daar recht op ?
- Aan welke instanties dien ik te denken ? Naar uitkeringen toe ?...
Gewoonweg ...aan wat moet ik allemaal denken als mij dat overkomt ?
Ik ben alleenstaande mama .
-Hoelang is de opzegperiode ?

- Als ik mezelf aanbied ,zodat een ander kan blijven ,maar ik wel onder collectief ontslag val , heb ik dan recht op dezelfde compensaties ?
Velen boden zich al aan (maar 60ers en/of mensen die het financieel konden dragen)
Ik niet.
Toch zou ik eventueel hiervoor opteren , uit persoonlijke redenen.

Dank voor het lezen en dank voor het antwoorden !

Grjs
K52/b]

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 dec 2013 15:57

Ik denk dat je best even je brutoloon vermeld en eventueel extra legale voordelen (maaltijdcheques, groepsverzekering, wagen of GSM van het werk,...) om een correcter antwoord te krijgen wat vergoedingen betreft...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 12 dec 2013 23:19

paritair comité en statuut (arbeider/bediende) én datum van aanvraag collectief ontslag is ook van belang. Ook is van belang te weten of er een CAO ivm collectief ontslag zal zijn voor 2014 of niet.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”