Ontslag nemen voor vrijstelling familiale redenen

puppytje
Topic Starter
Berichten: 6

Ontslag nemen voor vrijstelling familiale redenen

#1 , 12 dec 2013 11:43

Hallo,

Graag had ik geweten of ik zomaar ontslag kan nemen voor een vrijstelling familiale redenen.
Mijn dochtertje van 16 maand is heel veel ziek...
Aangezien mijn schoonmoeder en moeder niet op mijn dochtertje kunnen letten tijdens haar langdurige ziekte en ze ook niet naar de opvang mag zou ik heel graag voor haar zorgen.

Nu heb ik in maart al een vrijstelling aangevraagd om familiale redenen, maar ben in april terug deeltijds beginnen te werken.
Ik weet nu niet of die vrijstelling nog loopt. ( dacht van niet )
Op het werk weten ze ondertussen ook dat mijn dochtertje heel veel ziek is en kan moeilijk familiaal verlof blijven aanvragen.

Nu was mijn vraag als ik zelf ontslag neem op mijn werk, heb ik dan terug recht op vrijstelling om familiale redenen? ( met het indienen van de nodige documenten natuurlijk )

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 dec 2013 12:57

en kan je geen tijdskrediet(loopbaanonderbreking) nemen
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 13 dec 2013 07:52

Als je zelf ontslag neemt, heb je geen recht op vrijstelling om familiale redenen, gezien je geen recht hebt op werkloosheidsuitkeringen behalve na een periode van sanctie.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”