Niet getekende interimcontract verbreken

Vincent2345
Topic Starter
Berichten: 2

Niet getekende interimcontract verbreken

#1 , 10 dec 2013 21:06

Beste,


Ik ben recentelijk gestart als bediende onder de vorm van wekelijkse interimcontracten.
Helaas hebben ze me daar mentaal kapot gemaakt en ik zou er dus graag willen stoppen.
Nu heb ik de ondertekende contracten effectief gepresteerd maar ik zou morgen niet meer willen komen daar ik cumulatief depressiever word met de dag (tot het punt van zelfmoordgedachten).
Het contract van deze week heb ik nog niet ondertekend en het is me ook nog niet gemaild geweest.
Mag ik gewoon niet komen opdagen? Het interimkantoor heeft me ook voorgelogen wat betreft de jobinhoud dus met hen wens ik sowieso in de toekomst geen zaken meer te doen. Ik moet het loon van deze week zelfs niet hebben.


Iemand die hier iets van weet?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 10 dec 2013 21:40

hoelang werk je daar aan een stuk?

Vincent2345
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 10 dec 2013 21:54

Dit is mijn 3de week.

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 11 dec 2013 07:24

Deze morgen zo vroeg mogelijk naar het interimkantoor gaan, eisen dat ze de arbeidsovereenkomst opmaken voor 2 dagen of dat je anders een arbeidsovereenkomst van onbepaalde duur zal eisen (zij zijn verplicht om de arbeidsovereenkomst binnen de 48 uur op te maken, hebben ze niet gedaan, dus heb je een argument).

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#5 , 11 dec 2013 10:32

Deze morgen zo vroeg mogelijk naar het interimkantoor gaan, eisen dat ze de arbeidsovereenkomst opmaken voor 2 dagen of dat je anders een arbeidsovereenkomst van onbepaalde duur zal eisen (zij zijn verplicht om de arbeidsovereenkomst binnen de 48 uur op te maken, hebben ze niet gedaan, dus heb je een argument).
dacht ik ook maar is dit niet enkel voor bij de indiensttreding

art 8 De bedoeling een arbeidsovereenkomst voor uitzendarbeid te sluiten moet, voor iedere werknemer afzonderlijk, door beide partijen schriftelijk worden vastgesteld uiterlijk op het tijdstip waarop de werknemer voor de eerste maal in dienst treedt van het uitzendbureau.
De overeenkomst moet schriftelijk worden vastgesteld uiterlijk binnen twee werkdagen te rekenen vanaf het tijdstip waarop de werknemer in dienst treedt.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#6 , 11 dec 2013 10:53

de werknemer treedt opnieuw in dienst elke maandag. Vandaar ook dat bij bedienden het vakantiegeld elke vrijdag (bij uitdiensttreding) dient betaald te worden.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#7 , 11 dec 2013 11:46

de werknemer treedt opnieuw in dienst elke maandag. Vandaar ook dat bij bedienden het vakantiegeld elke vrijdag (bij uitdiensttreding) dient betaald te worden.
eerste maal in dienst treed , dat is niet elke maandag het geval bij 1 arbeidsverhouding
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

puttemanp
Berichten: 613

#8 , 11 dec 2013 13:19

Het zijn INTERIMcontracten, maw: contracten van bepaalde duur (in dit geval telkens een week).
Iedere maandag is er dus een indiensttreding, en iedere vrijdag (of zaterdag) een uitdiensttreding.

P.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#9 , 11 dec 2013 16:33

Het zijn INTERIMcontracten, maw: contracten van bepaalde duur (in dit geval telkens een week).
Iedere maandag is er dus een indiensttreding, en iedere vrijdag (of zaterdag) een uitdiensttreding.

P.
das dan bij een aaneengesloten arbeidsverhouding meerdere indiensttredingen
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#10 , 11 dec 2013 18:40

het zijn telkens indiensttredingen, voor sommige zaken (proeftermijn, ...) wordt het echter beschouwd als aaneengesloten periode van tewerkstelling.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”