ontslag en aanwerving na reogranisatie

Erna Stevens
Topic Starter
Berichten: 1

ontslag en aanwerving na reogranisatie

#1 , 06 dec 2013 10:44

Ik ben op 1 november in opzeg geplaatst met 3 maanden opzegtermijn (bediende contract) die ik eerst zou uitdoen. Volgens de regeling Claeys had ik recht op 5 maanden, daar ik voor de onderhandeling gestart was reeds mijn ontslag brief ontving met daarin de 3 maanden is een dading opgesteld. Hierin staat dat ik onmiddellijk outplacement mocht starten, dat ik 4 maanden kreeg, 75 overuren kreeg uitbetaald en dat van zodra alles was door gegeven ik mocht thuis blijven.Vandaag verneem ik dat mijn collega, waarvan het bediendecontract verliep op 1 december, een nieuw contract met verhoging van haar uren heeft gekregen. Zij gaat gedeeltelijk mijn taken overnemen. Ik heb mijn C4 nog niet ontvangen maar daarop zal staan wegens reorganisatie.Kan mijn collega dan vermeerdering van uren krijgen voor hetzelfde werk als dat ik deed?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 dec 2013 11:35

is een dading opgesteld.
je hebt een dading ondertekend , dat staat zo wat gelijk met zelf ontslag nemen
hopelijk kan je minstens 4 weken werken
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 09 dec 2013 19:38

de reden, klopt niet. Ze heeft gekregen wat een wettelijk minimum is, dus is het neit gelijk aan zelf ontslag nemen. Dit toch in de veronderstelling dat er een dading is over de opzegtermijn, niet een dading over de beëindiging van de arbeidsovereenkomst.


Om op de vraag te antwoorden: ja, het kan dat bij een reorganisatie 1 persoon de taken van 2 mensen moet overnemen, dat is net typisch aan een reorganisatie.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”