wijziging bediende naar arbeider

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

Re: wijziging bediende naar arbeider

#16 , 15 dec 2013 12:51

1. Zolang die zaken in je loonfiche vermeld staan (toch alles behalve de groepsverzekering), is daar geen probleem mee. Groepsverzekering kan je op een andere manier bewijzen.
2. 9 maand (+ enkele weken) = de nieuwe wetgeving. Ik ken daar idd wat van ;).

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jurgoe
Topic Starter
Berichten: 43

#17 , 15 dec 2013 13:02

dat had ik al door ;) , daar twijfel ik niet aan
detail enkel maaltijdverg. / auto staat op loonfiche , gsm tankaart laptop niet
kan je een site en/of uiteenzetting geven ivm die nieuwe wetgeving ?
denk wel dat er 1detail "meespeelt" , zaakvoerder stond erop dat hij uitsluitsel had voor het einde van het jaar zijnde volgende week vrijdag , daar we 2 weken in verlof zijn
wat als hij aangetekend verstuurd voor 2014 ? den dat hierin ieets van doen is
alvast bedank ,in deze donkere tijd stel ik U hulp echt op prijs

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#18 , 15 dec 2013 14:08

Als er geen afhouding is voor gsm/laptop, kan u dit niet opeisen. Tankkaart is op zich minder een probleem.

Meer info: http://www.werk.belgie.be/defaultNews.aspx?id=40343" onclick="window.open(this.href);return false;

Als ontslag u betekend wordt voor 1 januari, gelden idd nog de oude regels, maar ook daar zal u meer dan 6 maand kunnen claimen gezien u formule Claeys kan toepassen.

Reclame

Jurgoe
Topic Starter
Berichten: 43

#19 , 16 dec 2013 19:52

beste ;
ik hoop dat er meerdere mensen zullen geholpen worden met deze post , denk echt niet dat ik de enigste zal zijn
jammer genoeg

maar JPV wel een vraag je spreekt van 9maand daar er in mijn contract wel staat per schijf van 5jaar / 3maand
hoe kan ik dan ev recht hebben op 9maand?
zelfs met de methode claeys , sttaat anders in het contract , of wordt dit van geen tel?
dank u

Jurgoe
Topic Starter
Berichten: 43

#20 , 18 dec 2013 21:39

beste;
kan er mij nog iemand raad geven , vrijdag moet ik mijn beslissing mededelen
mijn gevoel zegt niet tekenen

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#21 , 18 dec 2013 22:37

contract is niet bindend, je kan (in jouw geval) niet vooraf afspreken hoelang je opzeg is

Jurgoe
Topic Starter
Berichten: 43

#22 , 13 jan 2014 20:40

beste
ik heb dus mijn ontslag gehad omdat ik het voorstel niet wilde tekenen hieronder de ontslagbrief
kan er mij iemand helpen en/of raad geven als deze ok is ?

voorafgaande uiteenzetting:
de werkgever heeft de arbeidsovereenomst opgezegd via aanget schrijven op 24/12/13 , met toekenning van een opzegperiode van 8m, startend op 1/01/14
de bediende is een "hogere" bediende, in de zin van art. 82/3 van wet 3juli78
werkgever en bediende wensen, in toepassing van voormeld art, tot een akkoord te komen ivm de te presteren opzegtermijnn

art 1
partijen gaan hierbij uitdrukelijk akkoord om de door de bediende te presteren termijn definitif en onherroepelijk vast te stellen op 8m

at 2
partijen verklaren met de uitvoering van onderhavige overeenkomst af te zien vn alle bestaande of toekomstige vorderingen in rechte die ontstaan zijn , ontstaan of kunnen ontstaan ingevolge de tussen hen gesloten arbeidsovereenkomst

art 3
beide partijen verzaken er tevens aan om elke dwaling omtrent de feiten en /of het recht en om elk verzuim betreffende het bestaan en de omvang van hun rechten in te roepen

de werknemer ekent een origineel ..........

is dit allemaal in orde en mss iemand die het uitlegt in gewone taal (art 2 en 3)
zou er graag iets bij laten noteren:
indien de werknemer een andere werkgever kan hebben mag deze de opzegtermijn met onmiddelijke ingang beeindigen

is dat goed , kan deze dit weigeren of wat stellen jullie ev voor ???

alvast bedankt voor de hulp

Jurgoe
Topic Starter
Berichten: 43

#23 , 16 jan 2014 16:53

kan er mij iemand raad geven aub ( zie post hierboven) , ben van plan om morgen die ontslagbrief ondertekend in te dienen
kan het niet veel langer uit stellen

dank U voor de eventuele reacties

Jurgoe
Topic Starter
Berichten: 43

#24 , 20 jan 2014 18:21

kan er iemand helpen in deze aub?
kan het niet heel veel langer uitstellen

dank u voor de eventuele hulp

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#25 , 20 jan 2014 19:00

art 2 en 3 willen zeggen dat je niet onder druk werd gezet en uit vrije wil en in goede gezondheid dit tekent, waarbij je erkent alle gevolgen te beseffen.

Maar op zich is dat geen speciale regeling en je kan perfect dat stuk van jezelf erbij zetten, mits de werkgever dit aanvaardt.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”