ontslag onterecht in onderling akkoord

Kris84
Topic Starter
Berichten: 1

ontslag onterecht in onderling akkoord

#1 , 04 dec 2013 16:58

ik ben in mijn proefperiode ontslagen na ziekte. na een onderhoud met de directeur heb ik een papier getekend waar in de kleine lettertjes staat dat we in onderling akkoord uit elkaar zijn gegaan. nochtans werd mij meer dan duidelijk gemaakt dat ik niet meer mocht gaan werken, ben zelfs niet meer mogen beginnen de dag dat ik terugkwam... Ik besef dat dit dom was van mij, ondertussen ben ik bij de Rva geweest en hoopte ik op een milde schorsing maar ze schorsen mij voor 13 weken. Ik kan in beroep gaan hiertegen maar feit blijft dat ik dat papier getekend heb. Denkt u dat ik kans maar voor een rechter als ik de situatie uitleg? Of zijn er nog andere beroepsmogenlijkheden? Ga ik dan in beroep tegen de strafmaat 13 weken? Of tegen de eigenlijke beslissing zelf? kijkt men op de arbeidsrechtbank enkel naar dit papier of houdty men rekening met de omstandigheden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 04 dec 2013 20:08

Rechter houdt rekening met elke omstandigheid, maar zal vooral rekening houden met het feit dat je meerderjarig bent (wss) en verondersteld wordt akkoord te gaan met wat je tekent. Tenzij je kan aantonen onder dwang getekend te hebben, lijkt me de kans heel klein dat een rechter je mening zal volgen.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”