Ontslag en opzegperiode

Estefania
Topic Starter
Berichten: 2

Ontslag en opzegperiode

#1 , 02 dec 2013 15:16

Beste,naar aanleiding van mijn ontslag heb ik nog een enkele vragen.Volgens mijn werkgever heb ik recht op 8 maand opzeg die ik moet presteren .De laatste maand van mijn opzeg begint op 1-12-2013In de periode van opzeg ben ik 5 dagen ziek geweest en heb ik 21 dagen betaald verlof genomen.Normaal wordt mijn opzeg verlengd met 26 kalenderdagen toch ?Indien mijn werkgever zegt dat ik die 26 dagen niet moet uit doen is het in orde als hij dat document "vrijstelling van prestatie" ondertekend ?Indien ik mijn verlenging toch moet presteren heb ik in die periode nog recht op sollicitaitverlof en betaald verlof (21 dagen in 2014) . Kan ik bijvoorbeeld : 4 dagen verlof 1 dag sollicitatieverlof nemen en de volgende weken ook tot alles weggewerkt is of moet ik in tussen tijd gaan werken . Mijn bedoeling is om mijn opzeg zoveel mogelijk te rekken want ik ben niet van plan om in 2014 te werken.Als ik vankantie gepland en goedgekeurd door de werkgever heb, en ik wordt ziek in die periode schuift vakantie op door ziekte ?alvast bedankt op voorhand

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 02 dec 2013 20:24

je berekening zal 9 kansen op 10 niet juist zijn doordat je de weekends tussen periodes van verlof al dan niet meerekent.

Vrijstelling van prestatie betekent ook dat je geen verlof meer zal kunnen nemen, bij verlenging kan de werkgever je verlof ook weigeren.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”