werkgever verliest opzegtermijn uit het oog - nieuw ontslag

An123
Topic Starter
Berichten: 16

werkgever verliest opzegtermijn uit het oog - nieuw ontslag

#1 , 29 nov 2013 13:32

Mijn werkgever is het einde van mijn opzegtermijn uit het oog verloren, ik ben blijven doorwerken en nu heb ik dus een nieuwe ontslagbrief ontvangen met een opzegtermijn van 7 maanden (die termijn is het max. waar ik recht op heb). Ik ben er blij mee, ik heb een fijne job, maar vraag me af of er geen addertje onder het gras schuilt, is het in enig opzicht nadelig voor mij?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 nov 2013 15:51

als je die effectief nu hebt ontvangen kan je best de datum in de poststempel van het aangetekend schrijven controleren mogelijk is die dan te laat verstuurd om de opzeggingstermijn op 1 december te laten ingaan , dan gaat de opzeggingstermijn pas in op de eerst nuttige dag en dat is 1 januari

voor die andere vraag zal je toch wat info moeten geven hoe je aan al dat betaald verlof geraakt
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

An123
Topic Starter
Berichten: 16

#3 , 29 nov 2013 17:06

postbode was hier woensdag met de brief, hij zal dus dinsdag verstuurd zijn; maar ik ben hem pas donderdag gaan halen. Is dat nog op tijd?

Al die vakantiedagen staan niet in mijn contract, maar vallen onder verworven rechten.

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 29 nov 2013 21:32

dinsdag is op tijd

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#5 , 30 nov 2013 08:21

dinsdag is op tijd
dat is dan verstuurd de datum in poststempel is van belang niet de datum u hem in ontvangst hebt genomen

art 37 enkel geschieden hetzij bij een ter post aangetekende brief die uitwerking heeft de derde werkdag na de datum van verzending, hetzij bij gerechtsdeurwaardersexploot


zou zeggen ziekte en jaarlijkse vakantie schorst de opzeggingstermijn , dit wil zeggen dat als u wat ziek bent en dat in juli collectief vastgelegde vakantie is , je nog wat extra in dienst blijft en mogelijk vergissen ze zich weer met de einddatum van de geschorste opzeggingstermijn 1 dag is voldoende
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

An123
Topic Starter
Berichten: 16

#6 , 04 dec 2013 22:32

Bedankt voor d antwoorden

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”