vakantie na einde opzegtermijn

An123
Topic Starter
Berichten: 16

vakantie na einde opzegtermijn

#1 , 29 nov 2013 13:15

Mijn opzegtermijn gaat in op 1 dec en bedraagt 7 maanden, dus tot 30 juni. Nu heb ik altijd doorbetaalde vakantie gehad van 1 juli tot 16 augustus, moeten ze mij de eerst 20 werkdagen van juli (wettelijke vakantie) ook nog doorbetalen en wanneer moet ik dan mijn C4 krijgen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 01 dec 2013 08:48

“Art.2...Het recht op vakantie is aan de werknemers verworven niettegenstaande elke strijdige overeenkomst. Het is de werknemer verboden van de vakantie waarop hij recht heeft, af te zien.”(28 JUNI 1971. - Wetten betreffende de jaarlijkse vakantie van de werknemers)

“Art.145.Met een sanctie van niveau 2 wordt bestraft, de werkgever, zijn aangestelde of lasthebber die heeft nagelaten, of heeft nagelaten binnen de voorgeschreven termijn of volgens de reglementaire voorschriften, de vakantie toe te staan, waarop de werknemers krachtens de wetten betreffende de jaarlijkse vakantie van de werknemers, gecoördineerd op 28 juni 1971, en de uitvoeringsbesluiten ervan recht hebben. De geldboete wordt vermenigvuldigd met het aantal betrokken werknemers.”(6 JUNI 2010. - Sociaal Strafwetboek).

De werknemer heeft recht op zijn jaarlijkse vakantie vooraleer zijn arbeidsovereenkomst eindigt.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 dec 2013 14:17

De werknemer heeft recht op zijn jaarlijkse vakantie vooraleer zijn arbeidsovereenkomst eindigt.
hier ben ik het niet mee eens


kb 30/3/1967
Art. 64.Navolgende regels zijn van toepassing zowel voor de collectieve maatregelen als voor de individuele akkoorden :
1° de vakantie moet worden toegekend binnen de twaalf maanden die op het einde van het vakantiedienstjaar volgen;


en in dit geval is de jaarlijkse vakantie (collectief) vastgelegd in de maand juli
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 01 dec 2013 21:21

Mijn opzegtermijn gaat in op 1 dec en bedraagt 7 maanden, dus tot 30 juni. Nu heb ik altijd doorbetaalde vakantie gehad van 1 juli tot 16 augustus, moeten ze mij de eerst 20 werkdagen van juli (wettelijke vakantie) ook nog doorbetalen en wanneer moet ik dan mijn C4 krijgen?
Waarschijnlijk ben je bediende. Je bent uit dienst eind juni en wordt dan je vakantiegeld van zowel lopend als vorig dienstjaar uitbetaald, in juli heb jij geen verplichtingen/rechten meer tegenover je (dan ex-)werkgever.

Je C4 krijg je eind juni, tenzij je minstens 1 dag verlof ervoor neemt, dan zal de opzegtermijn opschuiven, eventueel tot na de vakantie.

An123
Topic Starter
Berichten: 16

#5 , 04 dec 2013 22:32

Bedankt voor de antwoorden.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”