Hoe lang voor bevestiging opzegtermijn

TimW
Topic Starter
Berichten: 2

Hoe lang voor bevestiging opzegtermijn

#1 , 22 jun 2007 14:53

Beste,
ik heb 2 weken geleden, na een persoonlijk gesprek met het afdelingshoofd, mijn ontslagbrief laten tekenen voor ontvangst door de personeelsdienst. In dat gesprek werd toen overeengekomen dat mijn opzegperiode zal ingaan op 1 juli en afloopt op 31 augustus.

Ik heb dit ook zo vermeld in mijn ontslagbrief:
De opzeggingstermijn begint op 1 juli 2007. Ik verwijs hierbij ook naar het gesprek Dhr. X op 8 juni, waarin overeengekomen werd om de opzeggingstermijn te beeindigen op 31 augustus 2007.
Ik heb nog steeds geen schriftelijke bevestiging van mijn opzegtermijn gekregen, en vroeg me dus af of de werkgever verplicht is om binnen een bepaalde termijn te reageren. En, indien hij dat niet doet, of dat overeenkomt met een stilzwijgend aannemen van de termijn in mijn ontslagbrief.
Of kan hij gewoon doodleuk op 31 augustus komen zeggen dat ik nog een maand extra moet blijven?

Mijn bruto jaarloon is ongeveer 40000EUR, en ik werk 5 jaar en 2 maanden voor het bedrijf.

als iemand me hier in de goede richting kan zetten ivm wet- of andere teksten hierover, alvast bedankt.

Tim

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 24 jun 2007 09:07

?Art.82.?3.Wanneer het jaarlijks loon* 28093 EUR overschrijdt,worden de door de werkgever en de bediende in acht te nemen opzeggingstermijnen vastgesteld hetzij bij overeenkomst,gesloten ten vroegste op het ogenblik waarop de opzegging wordt gegeven,hetzij door de rechter...Indien de opzegging wordt gegeven door de bediende,mag de opzeggingstermijn niet langer zijn dan vier en een halve maand indien het jaarlijks loon hoger is dan 28093 EUR zonder 56187 EUR te overschrijden...?(Arbeidsovereenkomstenwet 3 juli 1978).

*De ge?ndexeerde bedragen zijn deze uit Belgisch Staatsblad 7 december 2006.

Het enkele laten tekenen voor ontvangst van uw ontslagbrief door de personeelsdienst is niet zulke overeenkomst tussen de werkgever en de bediende.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

TimW
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 24 jun 2007 10:32

Het enkele laten tekenen voor ontvangst van uw ontslagbrief door de personeelsdienst is niet zulke overeenkomst tussen de werkgever en de bediende.
Bedankt voor het snelle antwoord.

Wat ik nergens terugvind, is wat er gebeurt als de werkgever niet reageert op je ontslag. Is er nergens wettelijk vastgelgd dat je binnen een bepaalde termijn tot een overeenkomst moet komen, voor je naar de rechter stapt?

Naar de arbeidsrechtbank stappen is toch wel een heel drastische (en kostelijke?) stap, en IMHO trek je als kleine werknemer hier toch wel aan het kortste eind.

Tim

Reclame

geronimo
Berichten: 2

#4 , 29 okt 2007 09:45

De laatste reactie van TimW interesseert mij ook bijzonder, weet iemand hier een antwoord op?

Alvast met dank,

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”