Aanbod opzegtermijn

Minnrend
Topic Starter
Berichten: 1

Aanbod opzegtermijn

#1 , 19 nov 2013 15:51

Beste;

Mijn werkgever zegt me vandaag (18/11) mijn arbeidsoverenkomst met ingang op 01/12/2013. Ik heb niets getekend en wacht op het aangetekend schrijven.

De losse opzegbrief van mijn wg stipuleert 9 maanden opzegperiode maar als ik online ga cijferen ( formule claeys ) om ik uit op 12 maanden.

welnu : Kan ik dit aanvechten om van 9m naar 12m te gaan ?
Er staat ' met dading ' in vermeld. Wat impliceert dit juist


Dit is mijn case.

Leeftijd 45jaar (08/1968) , ancienniteit 11jaar ( 07/2002), voltijds bediendekontrakt onbepaalde duur, paritair comité 226 , tewerk gesteld in een belgische
onderneming. SD Worx looncategorie 8.

Basismaandloon 4.647,16€
Jaarbonus 5.000€
Bijdrage groepsverzek 92.94€/m
Bedrijfswagen 620€/maand ( voordeel alle aard 125€/m)
Tankkaart
Laptop
Gsm abon 90€/maand ( betaal privegebruik 12,50 €/m)
Internet 30€/maand ( betaal privegebruik 5,00 €/m )

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 19 nov 2013 16:45

dading wil (ruwweg, in dit geval) zeggen dat er een mogelijke discussie is tussen beide partijen en om een rechtzaak te vermijden je beide akkoord gaat met dit compromis.

Gewoon daardoor kan je al afleiden dat het niet zo goed is om hiermee akkoord te gaan. Je kan idd imho de 12 maand claimen, veel kans dat een rechter je dat zal geven. Huidig voorstel is nét iets lager dan ze weten dat ze waarschijnlijk moeten betalen, maar groot genoeg om je nog te laten toehappen.

Hou er rekening mee dat die 12 maand te presteren zal zijn. U kan dus ook nog onderhandelen over al dan niet presteren, je kan wel geen verbreking eisen.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 nov 2013 18:52


De losse opzegbrief van mijn wg stipuleert 9 maanden opzegperiode maar als ik online ga cijferen ( formule claeys ) om ik uit op 12 maanden.
is deze brief gedateerd en ondertekend ? zoja ga daar mee naar uw vakbond

onderteken niks , maximaal voor ontvangst , onder voorbehoud van alle recht en zonder enige nadelige erkenning
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”