Opzegtermijn in ontslagbrief

mmennen
Topic Starter
Berichten: 4

Opzegtermijn in ontslagbrief

#1 , 21 jun 2007 11:47

Beste juridische experts,

ik zit met het volgende "probleem": ik heb onlangs een z??r interessant aanbod gekregen van een bedrijf om daar te komen werken.
In mijn huidige functie zit ik een 7-tal jaar, mijn loon is rond de 38.000 euro, en ik val onder paritair comit? 218.

Stel, dat ik mijn ontslag geef bij mijn huidige werkgever:
- Wat is dan de opzegtermijn die ik in mijn ontslagbrief moet zetten? - De wettelijke maximale termijn (4,5 maand, als ik het goed heb), of de minimale (3 maanden)?
- Indien dit 4,5 maand is, wanneer begin ik dan best te onderhandelen over een eventuele kortere termijn? (het andere bedrijf zou me nl. graag binnen 3 maanden aan het werk zien :wink: )
- Als ik 4,5 maand in mijn brief zet, is dat dan in feite niet al een "goedkeuring" van mijn kant, voor wat betreft die termijn?

Alvast bedankt voor alle hulp!

Martijn[/i]

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 23 jun 2007 09:13

?Art.82.?3.Wanneer het jaarlijks loon* 28093 EUR overschrijdt,worden de door de werkgever en de bediende in acht te nemen opzeggingstermijnen vastgesteld hetzij bij overeenkomst,gesloten ten vroegste op het ogenblik waarop de opzegging wordt gegeven,hetzij door de rechter...Indien de opzegging wordt gegeven door de bediende,mag de opzeggingstermijn niet langer zijn dan vier en een halve maand indien het jaarlijks loon hoger is dan 28093 EUR zonder 56187 EUR te overschrijden...?(Arbeidsovereenkomstenwet 3 juli 1978).

*De ge?ndexeerde bedragen zijn deze uit Belgisch Staatsblad 7 december 2006.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”