Weigering tot vacature ( vreemde situatie )

Shaker
Topic Starter
Berichten: 18

Weigering tot vacature ( vreemde situatie )

#1 , 21 jun 2007 00:21

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen hier , zodat ik teweten kan komen of ik rechtmatig behandeld ben .
Een tweetal maanden gelden verscheen er een vacature in de krant van een gemeente bestuur voor een functie van nivea C ( co?rdinator technische dienst ) .

In de vacature die in de krant verscheen stond vermeld : een diploma van hoger secundair onderwijs , of gelijkwaardig .
Er stond niet in vermeld welke richting men moest bezitten in dat diploma .

Ik bezit een diploma van sociale promotie van tenminste 750 lestijden elektromechanica .
Er staat duidelijk op vermeld : gerangschikt als technisch secundair onderwijs van de derde graad .

Eerst kreeg ik bericht dat het geen diploma was volgens de provincy ( want hun regelde de toelatingen tot het sellectieexamen ) .
Er stond duidelijk op dat het een diploma was en toch durfde hun zeggen dat het niet zo was .
De schooldirecteur heeft hen toch overtuigd van hun ongelijk .

Nu bijna een maand later weigerd de provincie mij terug , en op basis van dit .
Lees onderstaand .

*******************************************************

Het oorspronkelijk studiegetuigschrift op naam van de heer E werd voorgelegd met fax , en dit met de vraag of het kond gelijkgesteld worden met een diploma hoger secundair onderwijs .

Met bijkomde verklaring van de directeur van het onderwijs voor sociale promotie worden enkele van deze vragen beantwoord . Het betreft inderdaad een volledig leerplan , en werd met vrucht be?indigd .

Het studiebewijs van de heer E kan dus blijkbaar beschouwd worden als zijnde een cirtificaat / diploma van de hogere secundaire leergangen .

Toch kan mijn insziens voorgelegd certificaat/diploma niet aanvaard worden voor de functie co?rdinator technische dienst.

Zo is in artikel 4 van uw administratief statuut enerzijds bepaald dat voor functies behorende tot niveau C de kandidaten een diploma van de kandidaten een diploma van secundair onderwijs of gelijkgesteld dienen voor te leggen en anderzijds dat het personeel is ingedeeld in 5 niveaus , waarvoor bij aanwerving ??nzelfde onderwijspeil , over??nkomstig bijlage 1 bij het koninklijk besluit van 2 oktober 1937 , houdende het statuut voor het rijkspersoneel is vereist .


Volgens voormelde bijlage 1 , laatst gewijzigd bij het koninklijk besluit van 26 september 1994 , kunnen enkel de diploma?s van een tot de groep handel , administratie en organisatie behorende afdeling van een hogere secundaire technische leergang van een inrichting voor technisch onderwijs , opgericht , gesubsidieerd of erkend door de staat of door ??n van de gemeenschappen , uitgereikt na een cyclus van tenminste 750 lestijden worden aanvaard ( de wetgever ging ervan uit dat enkel die leergangen waarin voldoende administratieve vakken waren begrepen , in aanmerking kwamen voor een gelijkstelling met een diploma van hoger secundair onderwijs ) .

Voormelde koninklijk besluit werd nadien nietmeer aangepast en ook in het ontwerp van nieuwe rechtspositieregeling voor het personeel van de lokale besturen is op dit vlak ??nzelfde regeling voorzien .

****************************************************



Kan iemand mij duidelijk maken opgebied van deze wetgeving geweigerd mag worden ?


Indien de weigering wettelijk is verlopen .

Kan ik dan geen stappen ondernemen om iemand aansprakelijk te stellen voor het versprijden vaan een slecht opgestelde vacature , want in de vacature staat niets vermeld van een studierichting ?

Wat kan ik wettelijk eisen indien ik iemand aansprakelijk kan stellen voor het opmaken van deze slecte vacature ?



Graag een reactie .


Het is niet mijn bedoeling om hier een rechtzaak van te maken indien dit kan , maar ik zou wel graag de schuldige vriendelijk aanschrijven en hen hiervan op de hoogte brengen , en zien wat hun reactie hierop zal zijn .


Ik moet wel zeggen dat het Gemeentebestuur me steeds perfect heeft behandeld , maar misschien hadden hun de vacature wel duidelijker moeten opstellen .































Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding