te presteren uren tijdens opzegperiode

Erics
Topic Starter
Berichten: 1

te presteren uren tijdens opzegperiode

#1 , 12 nov 2013 18:47

Ik heb na 8 jaar mijn ontslag ingediend bij mijn huidige werkgever. De huidige dienstregeling was niet meer te combineren met mijn veranderde gezinssituatie. Ik heb een andere job gevonden die meer geschikt is. Mijn werkgever eist dat ik mijn opzegperiode doe. Min vraag nu, welke uren ben ik verplicht te presteren? Dien ik nog extra openingsuren te werken (ik werk in een winkel en met de eindejaarsperiode doen ze extra dagen open zoals zondagen & maandagen) of mag ik mij enkel aan de normale dienstregeling houden en weigeren om nog extra dagen te presteren. 2de vraag: heb ik, ondanks dat ik al ander werk heb, nog recht op die 2 halve dagen/1dag per week.
Ik ben bediende, werk voltijds, zit in paritair comité 201 en heb 8 jaar dienst bij mijn huidige werkgever.

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 13 nov 2013 08:39

in een winkel weet u dat u af en toe een zondagsopening moet doen, dat is dus niet zomaar te weigeren, zeker niet indien u vroeger reeds zo'n openingen deed. U hebt natuurlijk wel recht om een recuperatierustdag etc.

Als u reeds een andere arbeidsovereenkomst getekend hebt, hebt u geen recht op sollicitatieverlof. Indien nog niet getekend, kan u nog verder solliciteren, ook al hebt u al een optie op een job.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”