Ontslag tijdens 1ste maand proefperiode na 5 maanden interim

Johan1974
Topic Starter
Berichten: 3

Ontslag tijdens 1ste maand proefperiode na 5 maanden interim

#1 , 12 nov 2013 10:51

Goede dag beste Forumleden ,

Sinds einde mei 2013 ben ik onafgebroken tewerk gesteld geweest als bediende in een privéfirma op interim basis als customer service medewerker en na bijna 4,5 maanden en 2 enorm goede tussentijdse evaluaties heb ik op 14/10 een vast contract gekregen van onbepaalde duur met een proefperiode van 6 maanden. Op 04/11 , maandag te 15u krijg ik zonder ook maar 1 aanneembare reden mondeling te horen dat ze me niet meer bekwaam vinden in mijn functie. Op mijn C4 staat dan ook deze reden : voldoet niet aan de verwachtingen ????
Blijkbaar word ik uitbetaald tot 13/11 + 7 dagen verbreking.

Mijn vraag :

1 ) Kan dit zomaar als er in het contact expliciet staat dat de verbreking tijdens de eerste maand voor beide partijen niet mogelijk is enkel in geval van dwingende redenen?
2 ) Is de reden wel geldig als ze 5 maanden super tevreden zijn ( copy evaluaties in bezit ) en plots vd ene op de andere dag zeggen ; niet geschikt??? Waarom geven ze dan een vast contract??

Dank voor uw mening en vriendelijke groet,
Johan B

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
puttemanp
Berichten: 613

#2 , 12 nov 2013 14:06

1) Ja, dit kan. Je Wordt de volledig aangevangen maand betaald + 7 dagen verbrekingsvergoeding. Is correct.
2) Ja, dit kan.

P.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”