interim werk voor vast contact

dubbeldekker
Topic Starter
Berichten: 9

interim werk voor vast contact

#1 , 11 nov 2013 07:02

beste,

ik heb reeds 12 jaar voor de zelfde werknemer gewerkt met een vast contract , de reden dat ik daar zelf mijn ontslag gegeven heb was omdat er niet meer gepraat kon worden over van alles en nog wat , ik ben bijna 55 jaar en vroeg 4/5 aan (geweigerd) vroeg om minder uren te doen (geweigerd) vroeg verlof aan (geweigerd) ik deed gemiddeld tussen de 12 en de 15 uren per dag (transport) , ik stel nu vast dat hij achter mijn rug mij ook nog eens slecht zit te maken , kan dit zo maar allemaal

ben bij andere werkgever begonnen (autocars) met de afspraak dat ik toch een bepaal loon wilde verdienen nu na een paar weken zegt hij overuren betaal ik niet 38uren week , ik word binnen een paar dagen 55jaar en omdat hij dan een premie krijgt moest ik eerst een maand via interim werken voor mijn verjaardag dan een dag stempelen en dan een vast contract , op 3 weken zit ik al met 26 overuren die hij niet wil uitbetalen en die ik waarschijnlijk kwijt zal zijn als ik op vast contract kom , nu ik zie dat niet zitten om op die manier verder te werken voor die firma wat moet ik doen , de diensten zijn zo onregelmatig ik begin smorgens om 6u00 tot 9u30 en dan van 15u00 tot 18u00 tussen die uren kan ik mee helpen in de garage maar dat brengt niets op want ze worden toch niet betaald je moet er verlof voor nemen ,

kan ik nu na mijn interim periode nu zeggen ik verleng het contract niet en kan ik gaan stempelen

mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 nov 2013 12:28

beste wat u kan doen is die 4 weken werken zorg ook dat je die 4 weken ook effectief kan werken, bewijzen van je overuren verzamelen en erna klacht indienen bij de inspectie van de sociale wetten
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”