Tweede opinie - nietig ontslag?

Rosie78
Topic Starter
Berichten: 8

Re: Tweede opinie - nietig ontslag?

#16 , 15 nov 2013 00:30

Niemand nog een andere mening? Duidelijk: nietige kennisgeving?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#17 , 15 nov 2013 00:36

Het verhaal is hetzelfde, alleen heb ik verschillende elementen aangehaald in het eerste en in het tweede bericht waardoor het totale verhaal mss niet zo duidelijk is. En ik ben niet thuis in het jargon... Bovendien doen de elementen die voor mij zo bepalend zijn of me 'leed berokkenen' blijkbaar niet ter zake in de rechtspraak en vice versa.
er pleit wel wat in uw voordeel maar risicoloos is deze procedure niet
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#18 , 15 nov 2013 08:51

Niemand nog een andere mening? Duidelijk: nietige kennisgeving?
de vraag is eerst: is er een kennisgeving van ontslag of enkel een intentie tot?

Reclame

Rosie78
Topic Starter
Berichten: 8

#19 , 15 nov 2013 09:04

Ik had een ontslagbrief gekregen en diezelfde ontslagbrief werd de dag erna aangetekend verstuurd...

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#20 , 15 nov 2013 09:45

Rosie78, je hebt de belangrijkste berichten in dit draadje gewist. Geen idee of dit op vraag van uw advocaat was. Maar op basis van de informatie die er stond, zou ik niet zo zeker zijn dat je deze zaak gaat winnen hoor. Uw advocaat wint altijd, uiteraard, die zal moeten betaald worden. Maar of je dit ontslag zomaar nietig kan verklaren, enkel omdat men je op voorhand reeds de ontslagbrief gegeven heeft die ook via AS gestuurd is... Wat was uw vorige functie, eigenlijk? Als deze ook nog eens in de lijn ligt van het nieuwe werk dat je tijdens uw opzeg zou moeten doen, maakt dit de kans op succes nog kleiner... Wees maar zeker dat de advocaat van uw ex-werkgever ook wel wat van arbeidsrecht kent
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#21 , 15 nov 2013 13:58

Maar of je dit ontslag zomaar nietig kan verklaren, enkel omdat men je op voorhand reeds de ontslagbrief gegeven heeft die ook via AS gestuurd is...
ontslag is niet nietig, opzeg wel. Maar hoe bewijs je welke dag je welke brief gekregen hebt? Bij de AS is dit gemakkelijk, de andere niet...

Rosie78
Topic Starter
Berichten: 8

#22 , 17 nov 2013 16:56

Gebruiker21, ik heb enkele posts gewist omdat ik me er niet goed bij voelde dat ik zoveel details op internet te grabbel gooide... Mijn vorige functie was hoofdzakelijk commercieel. In de nieuwe functie was geen commerciële rol, wel veel administratie, stockbeheer en zelfs magazijnwerk. In die nieuwe functie zou ik ook 35% van de werkuren de receptie moeten bedienen. Dat deed ik daarvoor niet.
JPV: Ik kan bewijzen dat ik de brief eerst gekregen heb omdat de werkgever dit zelf schreef in het addendum dat hij bij de ontslagbrief voegde. "X deelt aan X mee dat beslist werd de arbeidsovereenkomst op te zeggen(...) Aan X wordt een opzegbrief ter kennisgeving overhandigd(...) Aan X wordt meegedeeld dat deze opzegbrief ook per aangetekend schrijven zal worden opgestuurd."

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#23 , 18 nov 2013 09:44

Van "commerciele" functie naar "administratief ondersteundende" is niet zo'n gigantisch verschil. Ik denk niet dat een arbeidsrechter dit gaat overwegen om jou gelijk te geven. In tegendeel: veel mensen die contact hebben met klanten, krijgen tijdens hun opzeg een functie waarbij het contact met klanten wegvalt...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Den Tist
Berichten: 59

#24 , 21 nov 2013 19:30

Maar hoe bewijs je welke dag je welke brief gekregen hebt? Bij de AS is dit gemakkelijk, de andere niet...
Volgens mij is de brief die met de gewone post verstuurd is niet van belang. Wordt gezien als 'informatief'. Voor een AS worden volgens mij 3 werkdagen gerekend na de poststempel op de omslag. Dit is volgens mij de wettelijke keninsgeving, waarna de opzegtermijn start. En in het geval van een bediende de 1ste van de volgende maand.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”