ontslag tijdens ziekte (Burnout)

amazingone
Topic Starter
Berichten: 1

ontslag tijdens ziekte (Burnout)

#1 , 03 nov 2013 22:19

Hallo

Ik heb recent mijn ontslag gekregen tijdens mijn ziekteverlof , De controle arts heeft kennis genomen van mijn burnout tijdens controle thuis in week 5 van mijn ziekte.
Op de ontslag brief staat duidelijk vermeld dat mijn afwezigheid de continuïteit van het werk in gedrang bent , en dat deze situatie niet houdbaar is.(leidinggevende functie)

in totaal heb ik 7.5 weken rust gekregen, 3.5week + verlenging van 4 weken.
Hun beslissing om mij te ontslaan heb ik kortelings na bezoek controle arts mogen ontvangen.

Nu zo een burnout krijg je niet vanzelf, ik heb enorm veel tijd gestoken in dat werk (overtime,zaterdagwerk).

Ma goed , mijn vraag....kunnen ze zomaar een werknemer met het vuil buiten zwieren ?

thx

ps: proefperiode was al verstreken

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 04 nov 2013 05:40

ze kunnen effectief u ontslaan tijdens ziekte, maar niet wegens ziekte.

Als de organisatie van het bedrijf effectief in gedrang komt door je langdurige ziekte, is het wettelijk een correcte reden om je te ontslaan. Als je werk echter kan opgevangen worden door collega's is een eenmalige ziekte geen geldige reden. Hou er wel rekening mee dat de bewijslast bij een bediende bij jou ligt, niet bij de werkgever.

tamaran
Berichten: 3

#3 , 04 sep 2014 11:47

Hoe kun je dat het best bewijzen dan?

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 04 sep 2014 12:49

indien u een andere persoon gaat en u bent ontslagen na 1/4/2014, geldt een nieuwe wetgeving. Start daarom dan ook een eigen topic op, aub. ANders wordt dit te verwarrend.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”