Binnenkort ontslag vanwege fusion, help!

Hanane89
Topic Starter
Berichten: 2

Binnenkort ontslag vanwege fusion, help!

#1 , 29 okt 2013 16:34

Beste Allen,

Ik kom vanuit Nederland dus heb echter geen raad hoe het in Belgie ten werk gaat.
Sinds november 2012 werk ik en ben mijn proefperiode voorbij dus ik heb nu een vast contact. (onbepaald tijd)

Sinds kort gaat het bedrijf fusioneren met een ander bedrijf, aangezien ze geen plek voor mij hebben zal mijn laatste dag 31ste december zijn.

Vandaag heb ik ''mondeling'' gehoord van mijn manager dat ik dus niet aangenomen was voor een ander functie dus negatief.. dat was de enige optie aangezien ik eentalig ben.

Hierdoor werk ik dus maar 13 maanden tot december, hoe zit het nu en wat moet ik allemaal regelen? Ik zag net op RVA dat ik 21 maanden moet werken om recht te hebben op een uitkering?

Wat zijn mijn rechten bij ontslag? Tot heden heb ik ook niets ontvangen van mijn werkgever, zal vast in november of begin december zijn.
Ik ben echter te einde raad en heb een dreum van 14 maanden en een man ten laste. :( Mijn man ontvangt ook geen uitkering en helemaal geen inkomen.

Graag jullie hulp.

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 30 okt 2013 15:01

Waar woon je, in Nederland of in België? Ben je bediende of arbeider?

Sowieso NOOIT iets tekenen bij ontslag. Krijg je een document waarvan je de consequenties niet 100% begrijpt, neem dan contact op met een vakbond of post dit hier even.

Highfield
Berichten: 75
Juridisch actief: Ja
Locatie: Aarschot
Contacteer: Website

#3 , 31 okt 2013 09:46

inderdaad, neem contact met een vakbond

ga ook ten rade bij de personeelsdienst

hebt u geen recht op verbrekingsvergoeding?

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”