Contract niet verlengen

Kim_M2
Topic Starter
Berichten: 1

Contract niet verlengen

#1 , 20 okt 2013 18:50

Hallo,

Ik zit met de volgende situatie. Op mijn opdracht staat dat die ten einde loopt op 31/10.
In november ga ik aan de slag als vrijwilliger enkele dagen per week, ik heb dit ook aan de werkgever verteld.
Hij zei me op één week voor het einde van het contract een opzegbrief af te geven.
Maar aangezien ik geen verlenging van mijn contract krijg aangeboden hoeft dit toch niet of wel?
Weiger ik in dit geval een verlenging?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 20 okt 2013 19:16

Zeker geen opzegbrief afgeven : je verliest dan je recht om te stempelen. (Dat geld heb je nodig om te overleven terwijl je gratis vrijwilligerswerk uitvoert(mogelijks krijg je een kleine onkostenvergoeding)) Als m'n toch een contractverlenging voorstelt dan doe je dat beter.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 okt 2013 23:54

Hallo,

Ik zit met de volgende situatie. Op mijn opdracht staat dat die ten einde loopt op 31/10.
wat mogen we verstaan onder "op mijn opdracht" ?

als je werkloos wordt en je weigert een verlenging , wordt je strikt genomen werkloos afhankelijk van je wil . veel hangt dan af of de werkgever dit meedeeld aan de rva .

als je een uitkeringsgerechtigde werkloze wordt best eerst informeren bij de rva inzake dat vrijwilligers werk

arbeidsovereenkomstenwet
Art. 32. Behoudens de algemene wijzen waarop de verbintenissen te niet gaan, nemen de verbintenissen voortspruitende uit de door deze wet geregelde overeenkomsten een einde :
1° door afloop van de termijn;

kb 25/11/1991
Art. 44. Om uitkeringen te kunnen genieten moet de werkloze wegens omstandigheden onafhankelijk van zijn wil zonder arbeid en zonder loon zijn.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”