Opzegtermijn bij het nemen van je ontslag

Ella33
Topic Starter
Berichten: 6

Opzegtermijn bij het nemen van je ontslag

#1 , 16 okt 2013 10:48

Ik heb een vraag ivm de opzegtermijn als je ontslag neemt.
Mijn baas zegt me dat ik de 6 weken opzeg niet hoef uit te doen. Ik vraag me af of ik dan toch nog recht heb op die 6 weken loon. Het is nl. niet mijn keuze om die niet uit te doen, dus ik veronderstel dat ik wel kan eisen om mij dan nog 6 weken uit te betalen, ook al werk ik dan niet meer?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 16 okt 2013 15:31

als je een bewijs hebt dat hij je die 6 weken niet meer wil uitdoen, moet hij die betalen. Anders moet je gewoon gaan werken en de opzegtermijn uitdoen.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 okt 2013 16:53

bediende = 1,5maanden

speel veilig ; je kennisgeving moet het begin en de duur van de opzeggingstermijn vermelden art 37 arbeidsovereenkomstenwet
daarna kan je nog onderhandelen

weet wel dat je allicht je eindejaarspremie kwijt bent als je nu ontslag neemt
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Ella33
Topic Starter
Berichten: 6

#4 , 17 okt 2013 10:25

Bedankt voor de reacties.
@ de reden: Dus ik kan dan best in mijn ontslagbrief die 6 weken vermelden en dan in onderling overleg bespreken wat mijn opzegtermijn, als die er al is, zal zijn.
Hoe komt het dat ik dan mijn eindejaarspremie kwijt ben??

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 17 okt 2013 12:42

Beter om over 1,5 maand te spreken, dat is wettelijk correct en kan enkele dagen verschillen met 6 weken.

Ivm de ejp: indien tewerkgesteld in pc218 en geen 5 jaar ancienniteti, heb je volgens de cao geen recht op de ejp indien je zelf ontslag neemt.

Ella33
Topic Starter
Berichten: 6

#6 , 17 okt 2013 16:37

Ok, ik zit in PC323 dus ik denk dan niet dat ze mijn eindejaarspremie niet zullen betalen...

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#7 , 18 okt 2013 05:17

ook in PC 323 is minstens 5 jaar ancienniteit vereist volgens de CAO.

Ella33
Topic Starter
Berichten: 6

#8 , 18 okt 2013 10:15

En wat als ik mijn opzeg pas geef in november, dan nog 6 weken opzegtermijn, effectief of niet. Heb ik dan nog recht op mijn eindejaarspremie. Opzeg zou dan in principe 1.5 maand duren wat wil zeggen t/m 15 januari.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#9 , 18 okt 2013 13:26

dan is er wel recht op EJP

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”