Weigering inzage arbeidsreglement na ontslag

Wilber
Topic Starter
Berichten: 2

Weigering inzage arbeidsreglement na ontslag

#1 , 15 okt 2013 10:33

Dag,

Mijn werkgever heeft onlangs opgezegd. De redenen die hij hiervoor heeft aangegeven wil ik nazien in het arbeidsreglement, maar die heb ik nooit ontvangen. Ik heb er nu naar gevraagd maar men zegt men dat omdat ik geen werknemer meer ben, ik geen toegang meer heb tot dit document. Klopt dit?

Groet,

Wilber

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 okt 2013 11:23

Dag,

Mijn werkgever heeft onlangs opgezegd.
er ligt (zou toch moeten)een kopie bij de inspectie van de sociale wetten in het regionaal kantoor

maar je bent opgezegd en niet ontslagen om een dringende reden , dus die reden hoeft er niet persé in te staan

arbeidsreglementenwet 8/4/1965
art 6
3° de wijze, het tijdstip en de plaats van betaling van het loon;
4° (a) de duur van de opzeggingstermijnen of de nadere regelen voor het bepalen van de opzeggingstermijnen of de verwijzing naar de wettelijke en reglementaire bepalingen terzake;
b) de dringende redenen die de verbreking van de overeenkomst door de ene of de andere partij zonder opzegging rechtvaardigen, onder voorbehoud van de beoordelingsbevoegdheid van de rechtbanken
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Wilber
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 16 okt 2013 22:22

Dag,

Mijn werkgever heeft onlangs opgezegd.
er ligt (zou toch moeten)een kopie bij de inspectie van de sociale wetten in het regionaal kantoor

maar je bent opgezegd en niet ontslagen om een dringende reden , dus die reden hoeft er niet persé in te staan

arbeidsreglementenwet 8/4/1965
art 6
3° de wijze, het tijdstip en de plaats van betaling van het loon;
4° (a) de duur van de opzeggingstermijnen of de nadere regelen voor het bepalen van de opzeggingstermijnen of de verwijzing naar de wettelijke en reglementaire bepalingen terzake;
b) de dringende redenen die de verbreking van de overeenkomst door de ene of de andere partij zonder opzegging rechtvaardigen, onder voorbehoud van de beoordelingsbevoegdheid van de rechtbanken
Dank je voor bovenstaande redenen.

Groet,

Wilber

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”