uitwinningsvergoeding

flowerdrift
Topic Starter
Berichten: 49

uitwinningsvergoeding

#1 , 10 okt 2013 16:26

Feiten:

• Leeftijd 45+
• Brutoloon/jaar 46.000€
• 6,5 jaar gewerkt als handelsvertegenwoordiger met contract onbepaalde duur (2007-2013) paritair comité 215
• Concurrentiebeding werd vermeld in het arbeidscontract
• ontslagen met opzeggingsvergoeding welke is gedekt voor 6 maanden

Via vakbond wordt er nog een bijkomende vergoeding geëist van 2 maanden volgens formule Claeys + een uitwinningvergoeding van 4 maanden.

Mijn vraag gaat over het bekomen van de uitwinningvergoeding, als volgt:

Daar de werkgever deze weigert te betalen, heeft mijn vakbond een 8-tal verklaringen van mijn (ex) klanten aan de advocaat van de tegenpartij bezorgd. Hierin wordt verklaard dat ze dankzij mijn overtuigingskracht en inzet klant zijn geworden bij het bedrijf waar ik werkte.

Volgens de vakbond is dit doorslaggevend materiaal, in combinatie met het vermelde concurrentiebeding in mijn contract om over te gaan tot betaling van de uitwinningvergoeding.
Doch beweert de tegenpartij dat zij voldoende argumenten hebben om dit te betwisten.
Welke argumenten dat zijn, laat die advocaat uiteraard niet weten…

Nu mijn vraag: hoe sterk sta ik in deze zaak?

Ik weet dat men moeilijk op voorhand kan zeggen wat een rechter zal beslissen, maar misschien zijn er hier mensen die mij door een soortgelijke ervaring mij al kunnen informeren?

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
flowerdrift
Topic Starter
Berichten: 49

#2 , 11 okt 2013 15:01

niemand?

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”