Eindejaarspremie of niet?

avanhout
Topic Starter
Berichten: 17

Eindejaarspremie of niet?

#1 , 10 okt 2013 09:57

Beste,

Het bedrijf waar ik werk is recent overgenomen door een ander bedrijf. Omdat de nieuwe locatie voor mijn functie veel verder is dan mijn huidige werkplaats, heb ik beslist om niet langer te blijven. Ik ben nog in proefperiode tot 15/10 maar was wel overeengekomen om een handover van mijn taken te doen tot het einde van de maand.

We zijn onderling overeengekomen het als volgt aan te pakken:
1. Ik heb mijn huiidge werkgever een brief gestuurd waarin ik het volgende zeg: "Zoals besproken bevestig ik u hierbij dat mijn laatste werkdag bij X dinsdag 15 oktober 2013 (einde proefperiode) zal zijn".
2. Bij de nieuwe werkgever (diegene die het bedrijf heeft overgenomen) heb ik nu een bepaalde duur contract van 16/10 tot 31/10 getekend.

Mijn vraag is nu of ik voor de periode die ik bij mijn oorspronkelijke werkgever tewerkgesteld was recht heb op een prorata eindejaarspremie?

Alvast bedankt en mvg,
Anne

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 10 okt 2013 10:42

wat is je paritair comité, hoe lang werk je daar al?

avanhout
Topic Starter
Berichten: 17

#3 , 10 okt 2013 10:50

Paritair comite 218 en ik werk er sinds 15/04/2013

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 10 okt 2013 11:46

geen recht op eindejaarspremie, gezien je, indien je zelf ontslag neemt bij PC 218, minstens 5 jaar ancienniteit moet hebben om je recht te openen.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”