Interim uitkering

Sylo
Topic Starter
Berichten: 59

Interim uitkering

#1 , 09 okt 2013 19:06

Hallo,



Ik werk momenteel via interim maar ik zou graag het bedrijf willen verlaten wegens een aantal problemen met een collega en de complete wanorganisatie.
Ik heb er nog maar 18 dagen gewerkt en voel me nu al depressief worden tijdens en na het werk.
Ik heb nog nooit een uitkering aangevraagd en dus weet niet goed hoe het zit maar had ergens gelezen dat de RVA enkel kijkt naar waar je het laatst hebt gewerkt voor 20 consecutieve dagen.
Nu heb ik een vraagje over die 20 dagen. Stel dat ik ziek word OF ik neem een dagje verlof (betaald/onbetaald) tijdens die 20 dagen, gelden dan bv. de eerste 18 dagen niet meer en moet ik "opnieuw" beginnen tot ik effectief 20 dagen onafgebroken heb gewerkt of niet?


Alvast bedankt voor het lezen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 10 okt 2013 08:57

nee, het gaat niet over 20 opeenvolgende dagen, maar over de laatste 20 gewerkte dagen, kan dus in theorie over een periode van enkele maanden gaan.

Sylo
Topic Starter
Berichten: 59

#3 , 10 okt 2013 22:01

Ok. Dank je voor de hulp, JPV!

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”