vakantiegeld-13de maand

yasmijn
Topic Starter
Berichten: 5

vakantiegeld-13de maand

#1 , 07 okt 2013 11:52

Beste forumleden,

Ik ben bediende met een deeltijds contract van onbepaalde duur (25u per week). Ik heb mijn ontslag gegeven en zit nu in een opzegperiode van anderhalve maand gezien ik minder dan 5 jaar in dienst was.

1/ Krijg ik met het aflopen van mijn opzegperiode mijn reeds 'opgebouwd' vakantiegeld en 13de maand?

Ik heb nooit een arbeidsreglement ontvangen of getekend. In mijn arbeidsovereenkomst staat evenwel dat ik met de ondertekening verklaar een arbeidsreglement ontvangen te hebben. Ik heb m.a.w. geen idee welke CAO er is. Overigens heeft niemand bij het bedrijf een arbeidsreglement ontvangen.

2/ Op het moment dat ik mijn ontslag gegeven heb, heeft mijn werkgever mij proberen te overtuigen te blijven: ik zou meer uren krijgen (doch geen voltijds rooster, (één van) de reden(en) voor mijn ontslag) en een loonsverhoging.

Ik zat volgens hem 'nog in de verkeerde loonscategorie'. Ik ben niet van gedachten veranderd, maar dit deed mij wel het volgende afvragen : kan ik voor alle maanden dat ik 'in de verkeerde looncategorie' zat, dit loon alsnog vragen aan mijn werkgever? M ijn meest recente loonstrookje werd reeds aangepast.

Alvast vriendelijk bedankt voor een antwoord of opmerking,

Yasmijn

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 07 okt 2013 12:58

1. vakantiegeld = ja. Eindejaarspremie hangt af van je paritair comité. Wat is dat?
2. ja, je kan tot 5 jaar terug opeisen.

yasmijn
Topic Starter
Berichten: 5

#3 , 08 nov 2013 15:19

Beste JPV,

Dank voor je antwoord.
1/ Ik heb ondertussen mijn navraag gedaan, en ik zit in PC 201, dus geen recht op eindejaarspremie.
2/ Mijn vraag voor herbereking van die 'verkeerde loonscategorie' bleef tot op het heden onbeantwoord. Wat is de beste manier om hierop te reageren? Welke kanalen?

Binnen welke termijn moet mijn werkgever trouwens mijn resterend loon, niet opgenomen vakantiedagen en vakantiegeld betalen en mijn papieren bezorgen? Mijn opzegperiode loopt af op 15 november.

Groet,
Yasmijn

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 08 nov 2013 22:16

heb je bewijs van die verkeerder loonscategorie.

Werkgever moet in theorie "onmiddellijk' je loon en dergelijek uitbetalen en papieren bezorgen. Persoonlijk vind ik de volgende normale betaalperiode eigenlijk logischer, al kan je vroeger al alles opeisen.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”