voorstel tot dading bij langdurige ziekte

tuz
Topic Starter
Berichten: 1

voorstel tot dading bij langdurige ziekte

#1 , 26 sep 2013 19:06

Ik ben bediende met een contract van onbepaalde duur en sinds 5 jaar thuis wegens ziekte. Mijn werkgever stelt me nu een dading voor, waarna ik een C4 zou ontvangen wegens medische redenen.
De loonbrief vermeldt: in dienst sinds 01/08/2006, datum anciënniteit sinds 15/11/2004. Dit komt omdat ik in 2006 een nieuw contract heb ondertekend met dezelfde werkgever, hoewel ik er reeds sinds 2004 in dienst ben.
Men stelt mij een verbrekingsvergoeding van 5 maanden loon voor = 6 maanden - 1 maand wegens langdurige ziekte, aldus de werkgever. Blijkbaar is dit een wettelijk minimum.

Mijn vragen:
Is de aftrek van 1 maand "extra", legaal correct ?
Kan ik de toepassing vragen van de formule Claeys ? Zo ja, telt de periode van arbeidsongeschiktheid / invaliditeit mee als anciënniteit in deze formule ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 26 sep 2013 19:28

wat is je (laatst ontvangen) brutoloon, je paritair comité en van wanneer dateert dat laatst ontvangen brutoloon?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 28 sep 2013 08:44

op basis van de gegevens die je me gepm'd hebt, is de opzeg overeen te komen. Indien geen overeenkomst, wordt meestal formule claeys gebruikt en dan heb je recht op meer (je ziekte telt mee). En er is géén wettelijk minimum in jouw geval.

De aftrek van 1 maand is correct: werkgever mag het gewaarborgd loon dat hij heeft uitbetaald, aftrekken van de opzegvergoeding.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”