Dading

Ting
Topic Starter
Berichten: 5

Dading

#1 , 22 sep 2013 10:52

Ik ben akkoord gegaan met een dading op het werk. Op 30 september ben ik geen medewerker meer van het bedrijf waar ik werk.
Ben ik dan dadelijk werkloze? Want ze betalen een aantal maanden uit. Ik weet dat ze mij bij de RVA zullen schorsen. Vanaf wanneer gaat die schorsing in? 1 Oktober of na 3 maand omdat de werkgever mij nog 3 maanden uitbetaald. Hoelang zou ik geschorst worden is dit 6 maanden of houdt de RVA rekeningen waarom er een dading is opgesteld enz.

bedankt voor uw antwoord
Ting

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 22 sep 2013 20:19

Hangt af van de letterlijke bewoording in de dading.

Werkloos ben je vanaf 30 september sowieso. Uitkeringsgerechtigd werkloos ben je in principe niet als je niet ontslagen wordt. Sowieso kan je pas uitkeringsgerechtigd werkloos worden na 30 december.

Ting
Topic Starter
Berichten: 5

#3 , 23 sep 2013 14:14

Bedankt voor uw antwoord, dus als ik het goed begrijp zou de schorsing eventueel als ik nog geen andere job heb beginnen 1 januari.
Ik ben vanaf 30 september wel werkloos en moet mij 1 oktober inschrijven als werkzoekende. Dat klopt ook?
Ting

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 23 sep 2013 14:33

Dat laatste klopt, dat eerste hangt af van de bewoordingen in je dading. Kan evengoed zijn dat je totaal geen recht hebt op werkloosheid

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#5 , 24 sep 2013 02:24

u kan best de tekst van het ondertekend document kopieeren en in de postbus van jpv droppen . de juiste inhoud is toch heel belangrijk voor het krijgen van een juist advies

eindejaarspremie hoe zit het daar mee ?

een termijn in maanden is van de zoveelste tot de vooravond van de zoveelste en niet van de zoveelste tot de zoveelste

u kan ook een schorsing ontlopen door in die periode van 3 maanden 4 weken te werken eventueel als interiemer
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#6 , 24 sep 2013 06:59

4 weken in die 3 maand zal niet helpen

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”