Bedrijf in faling ... vergoeding FSO ?

gitarista
Topic Starter
Berichten: 55

Hoelang wachten op C4 na faling ...

#16 , 18 sep 2013 20:36

Het bedrijf waar ik werkte is recent in faling gegaan ...

Ik heb al een brief van de curator ontvangen dat ik ontslagen ben ...

Hoelang duurt het ongeveer voor je een C4 krijgt van de curator ... want zolang je dit document niet hebt kan je geen werkloosheidsuitkeringen aanvragen ?

:wink:

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#17 , 18 sep 2013 21:04

Gitarista, voor hetzelfde onderwerp graag maar 1 topic.

Bij een ontslag dien je in theorie "onmiddellijk" de C4 overhandigd te krijgen. In de praktijk volgt dit meestal in maximaal 2 weken tijd.

gitarista
Topic Starter
Berichten: 55

#18 , 19 sep 2013 14:48

En hoe zit het met "outplacement" bij een faling ... moet dat niet door de werkgever betaald worden ?

:wink:

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#19 , 19 sep 2013 15:01

http://www.sbsweb.be/nl/outplacement-bi ... nt-454.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#20 , 19 sep 2013 15:22


En hoe zit het met "outplacement" bij een faling ... moet dat niet door de werkgever betaald worden ?

:wink:
Hoe kan iemand nog betalen als hij niet meer bestaat!
 
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#21 , 19 sep 2013 15:45


En hoe zit het met "outplacement" bij een faling ... moet dat niet door de werkgever betaald worden ?

:wink:
Hoe kan iemand nog betalen als hij niet meer bestaat!
 
Die vennootschap bestaat nog, maar is in faling.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#22 , 19 sep 2013 16:33

Die vennootschap bestaat nog, maar is in faling.
Theoretisch heb je gelijk, een vennootschap word maar ontbonden bij het vonnis tot sluiting van het faillissement.

Maar de praktijk leert mij dat een vennootschap in Faillissement niks nog kan en mag doen, enkel de activa ten gelde maken voor de schuldeisers, en de sociale documenten laten bezorgen voor de werknemers !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#23 , 19 sep 2013 19:24

Hangt sterk af van de situatie binnen de faling. Sommige zaakvoerders kunnen gewoon nog even doorwerken en worden gemandateerd om zelf nog een aantal zaken te regelen, los van uitverkoop (bvb om bepaalde machines in stand te houden). Weliswaar dan gewoon soms als werknemer die in dienst genomen wordt (dat laatste ben ik niet zeker, maar ik vermoed dat het zo opgelost wordt).

gitarista
Topic Starter
Berichten: 55

#24 , 22 sep 2013 17:17

Nog een vraagje ...

Dus bedrijf NV X is in faling (waar ik werkte) ... bedrijf BV Y (het andere Nederlands bedrijf van de eigenaar van bedrijf NV X) is zinnens om de productie van bedrijf NV X verder te zetten in Nederland als onderdeel van bedrijf BV Y ... met merknaam en logo ...

Mag dit allemaal zomaar ... de mensen in Belgie op straat zetten zonder één euro en dan gewoon verder doen op een andere locatie met andere (lees goedkopere) werkkrachten ...

Ik weet dat de naam van bedrijf NV X te koop staat bij de curator ...

:wink:

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#25 , 22 sep 2013 17:36

Als de curator daar mee akkoord is zal dit wel wettelijk zijn zeker, het is zijn taak om zoveel mogelijk geld in te zamelen voor de schuld eisers, waar u er één van bent.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

gitarista
Topic Starter
Berichten: 55

#26 , 22 sep 2013 18:34

Als de curator daar mee akkoord is zal dit wel wettelijk zijn zeker, het is zijn taak om zoveel mogelijk geld in te zamelen voor de schuld eisers, waar u er één van bent.
Helemaal akkoord ... maar ik bedoel of hij dan niet eerst die naam en logo van bedrijf NV X moet kopen op naam van zijn Nederlands bedrijf BV Y ...

:wink:

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#27 , 22 sep 2013 19:17

Als de curator daar mee akkoord is zal dit wel wettelijk zijn zeker, het is zijn taak om zoveel mogelijk geld in te zamelen voor de schuld eisers, waar u er één van bent.
Helemaal akkoord ... maar ik bedoel of hij dan niet eerst die naam en logo van bedrijf NV X moet kopen op naam van zijn Nederlands bedrijf BV Y ...

:wink:
Tuurlijk als deze naam in de Benelux beschermd is, maar als deze naam niet beschermd is kan hij in Nederland gewoon zonder kosten die naam gebruiken.

Je kan de beschermde namen opzoeken op het internet, ik ben nu éénmaal dit adres even kwijt.

probeer het hier eens https://register.boip.int/bmbonline/int ... anguage=nl

https://www.boip.int/wps/portal/site/ho ... BIS9nQSEh/
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

gitarista
Topic Starter
Berichten: 55

#28 , 25 sep 2013 22:56

Gisteren C4 ontvangen ... alles in orde nu ...

Solliciteren maar !!!

:wink:

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”